برگزاری اولین جلسه بررسی کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداری‌ها در دفتر سعید جلیلی

اولین جلسه بررسی کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداری‌ها و ارائه اصلاحیه پیشنهادی برای قانون آن در دفتر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

جلیلیبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرو بررسی‌های بلندمدت پیرامون مشکلات و شکایات حاصله از آرای کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداری‌ها برای شهروندان در شهر‌های مختلف کشور، اولین جلسه بررسی کمیسیون و ارائه اصلاحیه پیشنهادی برای قانون آن با حضور کارشناسان کارگروه حقوقی دولت سایه و نمایندگانی از دیوان عدالت اداری و شهرداری تهران در دفتر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

حجت الاسلام جباری، قاضی محترم دیوان عدالت اداری، خانم اشرفی، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران و آقای وحید عرب، مدیرکل تشخیص و وصول درآمد‌های شهرداری تهران میهمانان این نشست بودند.

گفتنی است؛ کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداری‌ها محل رفع اختلاف میان مؤدیان و شهرداری درخصوص عوارض بوده و مرکب از نمایندگان وزارت کشور، دادگستری و شورای اسلامی شهر است. طبق اصل ۱۷۳ قانون اساسی و ماده ۱۳ قانون دیوان عدالت اداری، آرای صادره کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداری‌ها درصورت اعتراض از سوی اشخاص حقیقی یا حقوقی، در دیوان عدالت اداری مورد بازنگری قرارخواهد گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتهای این نشست با اشاره به لزوم ارائه اخذ مشورت از کارشناسان خاطرنشان کرد: براساس فرمایشات دوستان در این جلسه ماده ۷۷ قانون شهرداری موارد مبهمی دارد که بنا بر اظهار مدیران حاضر در جلسه از شهرداری تهران، ظاهرا این اشکالات در تهران با اعمال سازوکار‌های مناسب ابهامات و موارد مسکوت قانون جبران گردیده و مشکلات، کاهش زیادی داشته است، اما در شهر‌های دیگر لزوما این اتفاق نیفتاده و به دلیل ابهام و سکوت قانون مشکلاتی به وجود آمده است. طبیعتاً رویه‌ها و آئین‌نامه‌هایی که در یک شهرداری انجام شده و نتایج مثبتی را داشته است که می‌تواند به سایر شهرداری‌ها نیز تعمیم پیدا کند.

وی اضافه کرد: دوستان ما در کارگروه حقوقی نیز می‌توانند این موارد را جمع‌بندی کرده و به شورایعالی استان، کمیته حقوقی دبیرخانه کلانشهر‌های ایران و کمیسیون مربوط در مجلس شورای اسلامی برای لحاظ در لایحه تامین درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها ارائه نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار