نحوه اعتراض به حذف یارانه / سرپرستان خانوار به کجا مراجعه کنند؟

یک صد و سومین مرحله یارانه نقدی در حالی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که در این مرحله ۲۰۰ هزار خانوار از دهک‌های پردرآمد جامعه از لیست دریافت یارانه حذف شدند که این افراد می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین دفتر پیشخوان خدمات دولت و ارائه پیامک نسبت به این موضوع اعتراض کنند.

نحوه اعتراض به حذف یارانه / سرپرستان خانوار به کجا مراجعه کنندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، استارت حذف یارانه نقدی ۲۰۰ هزار خانوار از بیش از ۷۰ میلیون نفری که در پایان هر ماه یارانه دریافت می‌کنند، در صد و سومین مرحله واریز یعنی ۲۶ شهریور ماه زده است و براساس اعلام سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸، بنابر تکلیف مجلس شورای اسلامی به دولت در قانون بودجه ۹۸، قرار است سه دهک بالای درآمدی از دریافت یارانه نقدی حذف شوند که در دوره شهریور امسال برای ۲۰۰ هزار خانوار پردرآمد، یارانه نقدی حذف شد.

به علاوه شیوه اجرایی برای حذف یارانه نقدی خانواده‌های پردرآمد مبتنی بر اطلاعات دریافتی از دستگاه‌های مختلف است یعنی افراد برای خرید و یا فروش خودرو به جا‌های مختلف مراجعه کردند، تملک یک خانه به نام آنهاست، شغل و درآمدی دارند و یا جایی اظهارنامه مالیاتی از آن‌ها ثبت شده است در کل در هر جا اطلاعات افراد متصل به کد ملی آن‌ها جمع آوری و براساس آن وضع مالی افراد سنجیده شده و افرادی که توان مالی بالایی داشتند و جزو سه دهک بالا بودند شناسایی شدند.

نحوه اعتراض به قطع یارانه

در این راستا بنابر این از روز شنبه برای سرپرستان خانوار‌هایی که یارانه نقدی آن‌ها در این مرحله قطع شده پیامکی با عنوان «خانوار شما مشمول حذف دریافت یارانه نقدی است» ارسال می‌شود که به جای سرشماره، عبارت «یارانه» در آن قید شده است.

سرپرستان خانوار در صورت داشتن اعتراض می‌توانند پس از دریافت این پیامک به نزدیک‌ترین دفتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه و پیامک را ارائه کنند، البته در مراجعه حضوری باید یکی از کارت‌های شناسایی معتبر مانند شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه و یا گواهینامه برای احراز هویت همراه داشته باشند.

به علاوه در دفتر پیشخوان خدمات دولت از سرپرستان خانواری که به حذف یارانه نقدی خود معترض هستند اجازه کتبی گرفته خواهد شد که دولت اختیار دارد به حساب‌های بانکی آن‌ها دسترسی داشته باشد تا مبتنی بر تراکنش‌های بانکی بتوان دقت تشخیص اولیه در توان مالی افراد را افزایش داد و تصمیم گرفت که آیا این فرد مشمول دریافت یارانه هست یا خیر.

همچنین در دفاتر پیشخوان دولت کد رهگیری برای سرپرستان خانوار معترض به حذف دریافت یارانه نقدی پیامک خواهد شد که این افراد می‌توانند با استفاده از کد ملی و کد رهگیری پیامک شده، به سامانه yaraneh ۱۰.mcls.gov.ir مراجعه کنند و اطلاعات بانکی خود را ببینند اگر دوباره اعتراض داشتند می‌توانند به صورت نظام‌مند اعتراض خود را ثبت کنند البته تا دو ماه پس از ثبت اعتراض، نتیجه از طریق همان شماره پیامک اطلاع رسانی خواهد شد.

افراد دقت کنند شماره همراهی که در دفاتر پیشخوان دولت ارائه می‌کنند باید به نام سرپرست خانوار باشد، زیرا پس از ثبت، همه فرآیند اطلاع رسانی از طریق همین شماره همراه صورت خواهد گرفت.

با توجه به حذف ۲۰۰ هزار خانوار از دریافت یارانه نقدی، حدود ۶۰۰ هزار نفر از دریافت این دوره یارانه نقدی حذف شدند و تکلیف مابقی مشمولین پردرآمد در لیست دریافت یارانه در ماه‌های پیشرو مشخص خواهد شد.


منبع:میزان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم لوویمی
۰۱:۴۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
دلیل چیه دخترمجرد ویتیم یارانه ش حذف شده .خواهشا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
صدرا
۱۰:۵۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
برادر من و باجناقم هر دو از پردرآمدها هستن یکیش پیمانکاره اون یکی تاجر قاچاقچی خونه دوبلکس و دو ماشین خارجی و 2 مغازه و 5 تا زمین و... هرکدوم دارن اونوقت یارانه شون قطع نشده واقعا که بنازم به این مدیریت
Iran (Islamic Republic of)
علی محمد طحان
۲۳:۳۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام در سال 94خدمت مقدس سربازی بودم یارانه مان قطع شده و از همان سال یارانه دریافت نمیکنم پسر روستایی هستم که با پدر و مادرم زندگی میکنیم لطفاً رسیدگی کنید درآمد خوبی هم نداریم
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر مختاری
۱۶:۰۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
۶ماهه یارانم قطع شده نه خونه دارم نه کار دارم مریض احوالم هستم یک کلیه بیشتر ندارم پسرم سربازه به یارانه نیازدارم پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
اصلا معلوم نیست چیکار میکنن،پدر شوهر من کارخونه داره،شهرستان خونه داره تهرانم خونه داره ی جای خوب،ماشین داره ولی نمیدونم چجوری ک هنوزم یارانه میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ثنا
۱۳:۳۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
فقط میخوام بگم .خیلی ناحقی تو کار هست ک بچه بی سرپرست دارم ۶ سال یارانم قطع شده .
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۰:۵۸ ۲۹ دی ۱۳۹۸
من میخواستم یارانه ام قطع بشه اما هرچی تو اینترنت گشتم هیچ راهی ندیدم که بشه این کار را انجام داد
Iran (Islamic Republic of)
افشار شیری
۱۱:۵۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
یارانه همسرم از سال ۹۳ قطع شده خداوکیلی تو ایران شاید من جزو کسانی هستیم که باید یارانه بگیریم .چکار کنیم کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی مولایی
۰۹:۳۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۸
سلام از سال 91 یارانه ما قطع میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
اعتراض کردن سرکاریه،یارانه منو قطع کردن درحالی که هیچ گزینه مثب مال تو زندگیم ندارم،هرچه اعتراض کردم بی فایده بود.هیچ تحقیق ومطالعه ای در زمینه قطع رایانه نمیشه همش الکیه
Iran (Islamic Republic of)
صمد حسینی کارمند بازنشسته
۱۶:۵۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
خدای بازنشسته چرا باید یارانه اش قطع شود
Iran (Islamic Republic of)
ر.خ
۰۸:۴۶ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
باسلام وخسته نباشید از اون کارمند وناظر که تشخیص داده باید یارانه ی بنده که نه حقوق بگیر هستم ونه بیمه دارم ونه خانه که دل خوش کرده بودیم به این یارانه که بخشی از مبلغ کرایه اجاره خانه را تامین میکرد را قطع کردند اگر بنده با این وضعیت اقتصادی جزء ثروتمندترین فرد جامعه تشخیص داده شده ام .وای بحال اون مستضعف ترین فرد ..واقعا اشتباه تا این حد.بخدا بنده جای اون کارشناس خجالت میکشم .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۱۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
باسلام واحترام-
یارانه بنده بدون دریافت پیامک قطع شده-خدا خیرشون بده-جدی میگم-وقتی یارانه رو واریز می کردند کلی ولخرجی وبریز وبپاش الکی میکردیم-الان دیگه انصراف نمی کنیم-دخل و خرجمون عالیه-من نمیدونم چرا بعضیا از اینهمه نعمات ایجاد شده شاکین؟؟نه واقعا چرا؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد احمدی
۰۰:۰۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۸
چرابنده فقط یک خونه ۶۰ متری که اونم ۲۳ متر ان عقب نشینی داره و بازنشسته فرهنگی هستم باید یارانه ام قطع بشه واقعا افرادی هستند که وضع مالی انها خیلی خوب هست امایرانه میگیرند چه کسی مسئول پاسخگویی هست تورو به اون خدا جواب منو بدهید البته منطقی وقابل توجیه
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۰:۲۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
اینجانب یارانه ام در سال ۹۳ به عدم قاطعیت در پیگیری و از روی اعتماد به حرف های اپراتور که می گفت به دلیل اینکه یه خونه ۵۰ متری در تهران خریدی حذف شد بعدا متوجه شدم این حیله اپراتور بوده چراکه بعدا متوجه شدم افرادی هستند که حتی چندین خونه و ماشین دارن دارن یارانه می گیرن. حالا شدیدا به یارانه نیاز دارم و هر چه پیگیری می کنم نتیجه نداده لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
داود شفیع پور
۱۹:۱۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
سلام من از ۹۳ یارانه نمیگیرم از کجا میتونم پیگیری کنم
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۲۱:۵۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
با سلام
بنده ماهیانه مبلغ بیمه شرکت را به حسابم واریز میکنند و بعد به حساب تامین اجتماعی واریز میکنم..
آیا این طریق موجب حذف یارانه من میشه
Iran (Islamic Republic of)
عبدالحسین اشرفی
۲۲:۲۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
با سلام ایجانب در سال ۹۳ یارانم را قطع کر دن
Iran (Islamic Republic of)
مندنی قیصری تنگ راسکون
۲۳:۱۱ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
لطفا من نیاز به یارانه دارم برای وصل اقدام نماید
آخرین اخبار