افغانستان مقصد اصلی کالا‌های صادراتی سیستان و بلوچستان/رشد ۸۶ درصدی کالا طی ۵ ماهه سال‌جاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت:صادرات کالا از استان به کشور افغانستان طی ۵ ماهه سال جاری نسبت به مدت سال قبل از نظر ارزش، رشد ۸۶ درصدی داشته است.

افغانستان مقصد اصلی کالا‌های صادراتی سیستان و بلوچستان/رشد ۸۶ درصدی کالا طی ۵ ماهه سال‌جارینادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: صادرات کالا از استان به کشور افغانستان طی ۵ ماهه سال ۱۳۹۸ به ارزش بالغ بر ۱۹۲ میلیون دلار رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ از نظر ارزش، رشد ۸۶ درصدی داشته است .

او افزود: کل صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان به کشور افغانستان، طی ۵ ماهه سالجاری به ارزش ۱۹۲ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۷۴ دلار است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۷ از لحاظ ارزش، هشتاد و شش درصد افزایش داشته است.

او  ادامه داد: میزان صادارت در ۵ ماهه سالجاری از گمرکات استان به کشور افغانستان دارای ارزش ۳۵ میلیون و ۷۰۹ هزار و ۲۱۲ دلار و از بازارچه‌های مرزی استان نیز به ارزش ۱۵۷ میلیون و ۸۶ هزار و ۸۶۲ دلار است.

میرشکار در پایان  افزود: طی ۵ ماهه سالجاری از استان سیستان و بلوچستان اقلامی از مصالح ساختمانی (سیمان)، خرما، گوجه فرنگی و صیفی جات به کشور افغانستان صادر شده است.

انتهای پیام/ع

افزایش صادرات از گمرکات مرزی سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار