برگزاری جشنواره آلو در روستای ملحمدره اسدآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد از برگزاری جشنواره آلو در روستای ملحمدره این شهرستان خبر داد.

برگزاری جشنواره آلو در روستای ملحمدره اسدآبادبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سقراط بیرنگ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد به برگزاری جلسه هماهنگی جشنواره آلو در اسدآباد گفت: این جشنواره از تاریخ ۹ تا ۱۵ مهرماه در روستای ملحمدره اسدآباد برگزار خواهد شد.

او با اشاره به اینکه بیشترین میزان تولید آلو در روستای ملحمدره، ویرایی، هلوراولیا و سفلی، ترخین‌آباد انجام می‌شود افزود: باغات آلو در این شهرستان ۲۵۰ هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه پیش بینی شده ۴ هزار تن آلو در این شهرستان برداشت شود، افزود: تعداد بهره برداران باغات آلو در اسدآباد ۲۰۰ نفر اعلام شده، اما تا ۳۰۰ بهره بردار در تولید این محصول فعالیت دارند.

بیرنگ با اشاره به اینکه جشنواره آلو به دلیل گردشگری بودن روستای ملحمدره در این روستا برگزار می‌شود ادامه داد: این جشنواره از ۹ تا ۱۵ مهر برگزار می‌شود که در همین تاریخ جشنواره اجرا خواهد شد.

او با بیان اینکه جشنواره با همکاری جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی برگزار می‌شود، ادامه داد: آلوی ملحمدره بهترین کیفیت را دارد و قسمت عمده‌ای به صورت آلوبخارا و آلوی تیزابی تولید می‌شود.

انتهای پیام/ب

 

مهر با طعم آلو در راه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.