مراسم رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس

مراسم رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد  ، به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، مراسم رژه نیرو‌های مسلح امروز یکشنبه ۳۱ شهریور در بجنورد برگزار شد.

محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی در نخستین روز از هفته دفاع مقدس و در آیین رژه نیرو‌های مسلح مرکز استان خراسان شمالی گفت: هفته دفاع مقدس یادآور دلاورمردی، ایثار و ازخودگذشتگی ایثارگرانی است که هشت سال به یاد ماندنی را رقم زده و خود در تاریخ جاودانه شدند.

او دفاع مقدس را درس عبرتی برای همه دشمنان ایران اسلامی دانست و افزود: رزمندگان نشان دادند که با دست خالی، اما ایمان می‌توان در برابر دشمنانی که با تمامی تجهیزات و امکانات نظامی به میدان آمده اند، ایستاد، رزمندگان با صبر، مقاومت و وحدت به پیروزی رسیدند و اکنون نیز ما باید از پیام آن مقاومت پیروزمندانه درس بگیریم.

شجاعی به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: یقینا با انسجام بین مردم و مسئولان می‌توانیم از این دوران گذر کنیم، چرا که چراغی که روشن شده است خاموش نخواهد شد.

نماینده  ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز در این آیین با بیان اینکه هم اکنون در دنیا جبهه اسلام و استکبار با هم زورآزمایی می‌کنند، گفت: روح انقلاب اسلامی باید همیشه فعال عمل کند و حق نداریم منفعل شویم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی گفت: در جنگ و در توطئه‌ها و همچنین در بحث اقتصاد باید فعال عمل کنیم و هیچگاه دست از تلاش برنداریم.

او با بیان اینکه انقلاب اسلامی قدرتمند، مهربان، باگذشت و حتی مظلوم است، افزود: در هیچ مکانی حتی گلوله‌ای از سمت ایران شلیک نشده است و در همه جا تنها برای دفاع از خود شلیک کرده ایم و در این میان ضربه را نیز محکم فرود آورده ایم.

او با بیان اینکه انقلاب اسلامی هیچگاه بی‌رحم و خون‌ریز نبوده است، گفت: انقلاب اسلامی بر اساس آرمان‌های خود در برابر زورگویان می‌ایستد و از مظلومان دفاع می‌کند.

سردار علی‌اکبر گرمه‌ای مسئول بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: یقینا با مقاومت مردم قهرمان ایران از این دوران سخت عبور کرده و پشت دشمن را برای همیشه به خاک خواهیم مالید.

سردار علی‌اکبر گرمه‌ای گفت: وظیفه ما در شرایط جنگ اقتصادی سخت‌تر از گذشته است و همه باید با انسجام و وحدت مقاومت کنیم تا نقشه‌های شوم دشمنان بی اثر شود.

او افزود: آمریکا اتاق جنگ را در وزارت خزانه داری خود تشکیل داده است و ما نیز باید با برنامه ریزی و مقاومت در برابر این جنگ اقتصادی بایستیم و مردم ما که همیشه و در تمامی دوران‌ها در کنار نظام بوده اند، در این مقطع نیز نظام را تنها نخواهند گذاشت.

سردار گرمه‌ای بر لزوم حمایت از کارآفرینان و صنعتگران در این شرایط سخت اقتصادی تاکید کرد و گفت: اکنون باید از شعارزدگی بیرون آمده و با برنامه‌های عملی کشور را از این بحران عبور دهیم و اگر این مهم را به سرانجام برسانیم پیروزی برای همیشه به دست خواهد آمد.

مسئول بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه امام رضا (ع) با بیان اینکه ملت در این ۴۰ سال بی نظیر عمل کرده است، اظهار داشت: رزمندگان، ایثارگران و شهدا تربیت شده مکتب عاشورا بودند و در هشت سال جنگ تحمیلی جانانه جنگیدند و حتی یک وجب از خاک کشور را از دست ندادند.

او به توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان به قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: آمریکا مثل افعی زخم خورده به خود پیچیده و هر روز نقشه‌ای شوم برای ساقط کردن نظام اسلامی طراحی کرد که با درانداختن جنگ تحمیلی علیه ایران، اوج خشمش را ابراز کرد.

سردار گرمه‌ای اظهار داشت: زمانی که جنگ آغاز شد، کشور ایران هنوز سازمان یافته نبود و حتی نیرو‌های مسلح آنچنانی نیز نداشتیم و کشوری که مردمش تازه انقلاب کرده بودند آمادگی چندانی برای دفاع از خود نداشت.

او افزود: در هشت سال دفاع مقدس دشمن دید که رزمندگان با دست خالی جلو می‌روند و مردم نیز با صبر و مقاومت آنان را حمایت می‌کنند و چنان جانانه جنگیدند که در طول تاریخ نظیر آنرا سراغ نداریم.

در ادامه این مراسم یگان‏‌های نمونه نیرو‌های مسلح خراسان شمالی با نمایش توانمندی‏‌های نظامی و انتظامی خود از مقابل جایگاه رژه رفتند.

انتهای پیام/ه

مراسم رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع  در بجنورد 

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.