آغاز رژه نیرو‌های مسلح در آذربایجان شرقی

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، رژه نیرو‌های مسلح در مناطق مختلف آذربایجان شرقی آغاز شد.

آغاز رژه نیرو‌های مسلح در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، در این مراسم، یگان‌های مسلح منتخب از سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی و یگان‌های موتوری با اجرای رژه اقتدار خود را به نمایش عموم می‌گذارند.

آل هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در مراسم آغاز هفته دفاع مقدس و رژه یگان‌های نمونه نیرو‌های مسلح در تبریز گفت: در زمان کنونی ملت نه تنها خنجر تحریم اقتصادی را با شمشیر تولید، خوداتکایی و خودکفایی شکسته، بلکه شمشیر مقاومت را از غلاف خارج کرده و در سرتاسر مرز‌های جغرافیایی خود و فراتر از آن فرود آورده است.

او با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مسئولان یکصدا بوده و با آمریکا در هیچ سطحی مذاکره نمی‌شود، اظهار داشت: نغمه‌های شوم سازش، تسلیم و ذلت به خاموشی گراییده است و ملت ما در مسیر جمهوری عزت، زیستی شرافتمندانه، انقلابی و شجاعانه حرکت می‌کنند.

امام جمعه تبریز گفت: در زمان کنونی آنچه در دفاع مقدس مشاهده می‌شود، روندی خارج از عرف بین الملل با تاریخ منازعات و جنگ‌ها بوده و تصویر شرایط اولین روز‌های جنگ و روند آن به خوبی نشان می‌دهد جز با اتکا به فرهنگ دفاعی در نیرو‌های مسلح و تمامی ملت ایران، امکان پیروزی در جنگ نبود.

حجت الاسلام آل هاشم، ادامه داد: اولین بروز آشکار فرهنگ دفاعی در کشور، حضور جانانه ارتش و سپاه در برابر هجوم برق آسای نظامیان بعثی بود و دومین تبلور عینی این فرهنگ شکل گیری بسیج همگانی مردم ایران بود که با حضور در مساجد، پایگاه‌های بسیج مردمی، خط مقدم و داخل شهر‌ها کشور را تبدیل به مرز‌های دفاعی خود کردند.

او افزود: حضور بسیجیان از اقشار مختلف مردم در جبهه ضمن تقویت قوای دفاعی، روحیه ایثار و از خودگذشتگی را بیش از پیش معنا و مفهومی تازه و عمیق‌تر بخشید و در داخل شهر‌ها و روستا‌ها بدون نیاز جدی به نیرو‌های امنیتی، امنیت عمومی، روانی، فرهنگی و فیزیکی کل کشور تامین شد.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه جنگ تحمیلی، شکوفایی استعداد‌ها در جنگ بود، گفت: این جنگ علیه ملت نشان داد که ابرقدرت‌ها از اسلام می‌ترسند و اگرچه هزینه‌های انسانی و مادی عظیمی را بر ملت ایران تحمیل کرد، اما برکات زیادی برای این ملت و جهان اسلام دربر داشت.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: در هشت سال جنگ تحمیلی، دفاع مردم تنها از خاک نبود، بلکه دفاع از اصول، آرمان ها، ارزش‌های اسلام و انقلاب و در یک کلمه انجام تکلیف الهی بود.

او اظهار داشت: تامین امنیت پایدار برای کشور ایران در برابر تهدید‌های مختلف نظامی، امنیتی و سیاسی و اقتصادی دشمنان از دستاورد‌های مهم مقاومت مردم ایران بود و قدرت و ظرفیت زایندگی مقاومت مردم ایران این روز‌ها در عرصه‌های مبارزه نیرو‌های جبهه مقاومت در میدان‌های عراق، لبنان، سوریه و یمن به روشنی مشاهده می‌شود.

امام جمعه تبریز گفت: اجماع جبهه استکبار علیه نظام اسلامی و تحریم ایران در همه ابعاد سبب شد از همان روز‌های اولیه جنگ، تلاش برای خودکفایی و رفتن به سمت تولید تجهیزات مورد نیاز به بخشی از راهبرد نظام اسلامی تبدیل شود و در نهایت دفاع مقدس ظرفیت و قابلیت عظیم مدیریت منحصر به فرد نظام دینی یعنی ولایت فقیه را آشکار کرد.

در این آیین، یگان‌های نمونه نیرو‌های نظامی و انتظامی مستقر در آذربایجان شرقی از مقابل جایگاه رژه رفتند.

 

انتهای پیام/ش

رژه یگان‌های نمونه نیرو‌های نظامی و انتظامی مستقر در آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.