برداشت زیتون در رودبار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برداشت زیتون با رقم زودرس ماری در رودبار آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  علی درجانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به  اینکه ،  ۸۷۰۰ هکتار از باغ های  زیتون در زمینه آفت مگس زیتون پایش شده است، گفت: پیش بینی می‌شود ۱۷ هزار تن زیتون در امسال تولید و برداشت شود.

او با بیان اینکه، جمعیت مگس زیتون در بالادست سد منجیل افزایش یافته است، افزود: باغداران هر چه سریعتر نسبت به برداشت محصول اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: زیتون کاران با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان  رودبار کارت تریکو گراما برای مبارزه با این آفات را دریافت کنند.

علی درجانی با بیان اینکه، که باغداران به توصیه‌های کارشناسان توجه کنند، افزود: در صورت مشاهده این آفت، زیتون‌های ریخته شده در کف باغ‌های خود را جمع آوری کنند و به صورت اصولی مدفون سازندو برای کنترل آفت مگس زیتون به جمع آوری زیتون در کف باغ‌های خود اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه، برای مبارزه با این آفت در چند سال اخیر مراکزی در شهرستان رودبار راه اندازی شده است، گفت: مراکز پایش در  این شهرستان با جدیت در این زمینه فعالیت و کلاس‌های آموزشی و ترویجی برگزار می‌کنند.

علی درجانی افزود: برداشت زیتون در شهرستان رودبار با رقم زودرس ماری و ارقام کنسروی آغاز شده و با رقم روغنی پایان می‌یابد.

او در پایان تصریح کرد: از ۱۷ هزار تن محصول برآورده شده امسال ۵۰% کنسروی و ۵۰%روغنی خواهد بود که از هفته گذشته برداشت عمده ارقام کنسروی در شهرستان رودبار آغاز شده است.

 

 

انتهای پیام / ق 

 

برداشت زیتون با رقم زودرس ماری در رودبار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.