آزادسازی و لایروبی مسیل کمربندی ۱۵ خرداد شهرکرد

مسیل کمربندی ۱۵ خرداد در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری آزادسازی و لایروبی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید هاشم فاطمی مدیر منابع آب شهرکرد از آزادسازی و لایروبی مسیل کمربندی ۱۵ خرداد در مرکز استان چهارمحال و بختیاری با همکاری شهرداری این شهرستان خبر داد.

او هدف از این عملیات را پاکسازی مسیل، پیشگیری و کاهش خطرات احتمالی در مواقع بارندگی عنوان کرد و گفت: آزادسازی مسیل به طول یک‌هزار و ۶۵۰ متر از جنب کمربندی پانزده خرداد و مشرف بر خیابان‌های امیرکبیر و سرچشمه‌ها انجام شد.

او تاکید کرد: در گذشته به علت ساخت و ساز‌های غیرکارشناسی و غیرمجاز، مشکلاتی در کاربری مسیل‌ها ایجاد شده است تا جایی که برخی تجاوز‌ها به حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها باعث شده مسیر بسیاری از آبراهه‌های شهرکرد تغییر کند.

نورالله غلامیان شهردار شهرکرد نیز در این باره، با بیان اینکه مسیل کمربندی از پروژه‌های مهم مدیریت شهری است، طول این مسیل را هفت کیلومتر با هدف جمع آوری، دفع و هدایت آب‌های سطحی غرب و جنوب شهرکرد عنوان کرد و گفت: طرح هدایت رواناب‌ها به دشت شهرکرد و ذخیره آن باید هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

او با اشاره به اینکه توسعه ساخت و ساز‌های شهری به ویژه در بالادست مرکز چهارمحال و بختیاری باعث افزایش رواناب‌های ناشی از بارندگی شده است، افزود: آبخوان‌داری دشت شهرکرد یکی از مهم‌ترین نیاز‌های مرکز چهارمحال و بختیاری است.

غلامیان گفت: همین عامل و آسفالت شدن خیابان‌ها و معابر باعث شده تا آب ناشی از بارندگی در خاک جذب نشود و به سمت داخل و جنوب شهر هدایت شود.

انتهای پیام/خ

اقدامات پیشگیری و کاهش خطرات احتمالی در مواقع بارندگی

برچسب ها: بحران آب ، بارندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.