ترامپ تحت فشار قرار دادن اوکراین را انکار کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی تحت فشار قرار دادن رئیس‌جمهور اوکراین در تماس تلفنی در ماه ژوئیه را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گزارش‌های رسانه‌ای را درباره تحت فشار قرار دادن اوکراین برای آغاز تحقیقات درباره فساد‌های جو بایدن، نامزد انتخابات آتی آمریکا، را رد کرد.

او در پیام‌هایی توئیتری نوشت اکنون رسانه‌های جعلی می‌گویند من حداقل هشت بار در تماس‌های تلفنی با رئیس جمهور اوکراین، او را تحت فشار قرار داده‌ام. ظاهرا این مطلب را یک به اصطلاح افشاگر اعلام کرده که به گفته آنها، حتی اطلاعات دست اولی از آنچه من گفته‌ام، ندارد. دولت اوکراین در خلال یک تماس تلفنی عالی اعلام کرده است به هیچ وجه تحت فشار قرار نگرفته است. از طرف دیگر جو بایدن خواب‌آلود با تهدید به اینکه دلار‌های بیشتری به اوکراین نمی‌دهد، یک دادستان سرسخت (اوکراینی) را وادار کرده است از روند تحقیقات درباره شرکت پسرش (در اوکراین) خارج شود. داستان واقعی این است.

روز جمعه مشخص شد ترامپ در یک مکالمه تلفنی در ماه ژوئیه (تیر-مرداد) از رئیس جمهور اوکراین درخواست کرده که تحقیقاتی را درباره پسر جو بایدن آغاز کند. ترامپ در این تماس تلفنی از رئیس جمهور اوکراین خواست تحقیقاتی را درباره ارتباط جو بایدن با دولت اوکراین در زمان خدمت او به عنوان معاون باراک اوباما آغاز کند.

بیش از یک هفته پیش هم روزنامه واشنگتن پست در مطلبی فاش کرد که ترامپ از ۲۵۰ میلیون دلار از بودجه نظامی آمریکا استفاده کرده تا دولت اوکراین را برای آغاز تحقیقات درباره فساد‌های جو بایدن تحت فشار قرار دهد. گزارش‌ها حاکی از آن است که رودی جولیانی قصد دارد بفهمد آیا تلاش‌های دیپلماتیک جو بایدن در اوکراین تأثیری در عضویت پسر وی در هیئت مدیره یک شرکت بزرگ اوکراینی داشته است یا خیر.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار