راه‌اندازی پایگاه دوم شهری فوریت‌های پزشکی در اسدآباد

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از راه اندازی پایگاه دوم شهری فوریت‌های پزشکی در سال جاری خبر داد.

راه‌اندازی پایگاه دوم شهری فوریت‌های پزشکی در اسدآبادبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر بهنام رضا مخصوصی، رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: پایگاه دوم شهری فوریت‌های پزشکی امسال در اسرع وقت در محل بیمارستان امیرالمومنین علیه السلام راه‌اندازی خواهد شد.

او با اشاره به عملکرد اداره حوادث و فوریت پزشکی دانشکده علوم پزشکی بعد از استقلال این دانشکده افزود:مرکز حوادث و فوریت پزشکی دانشکده در بازه زمانی تیر۱۳۹۶ تا شهریور ۱۳۹۸ تعداد ۳۲۷۴ ماموریت انجام داده است که از این تعداد، ۲۰۴۵ ماموریت شهری و ۱۲۲۹ مورد ماموریت به صورت جاده‌ای بوده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد ادامه داد:مرکز حوادث و فوریت پزشکی دانشکده با ۴۲ کارشناس شاغل، دارای ۵ پایگاه و ۶ کد فعال به همراه ۸ دستگاه آمبولانس در شهرستان اسدآباد بوده که از این تعداد پایگاه یک پایگاه شهری و به ترتیب مابقی پایگاه‌ها در گردنه، پیرملو، آجین و وندر آباد واقع شده اند.

مخصوصی در ادامه میانگین زمان رسیدن بر بالین بیمار در حوادث شهری این شهرستان را ۴ دقیقه و ۷ ثانیه و در حوادث جاده‌ای ۸ دقیقه و ۱۷ ثانیه اعلام کرد و گفت‌: این میزان میانگین زمان رسیدن بر بالین بیمار در حوادث شهری و جاده‌ای از میانگین کشوری کمتر و وضعیت شهرستان در این شاخص از وضعیت کشوری بهتر است.

او بیان کرد: در حال حاضر میانگین زمان رسیدن بر بالین بیمار در حوادث شهری در کشور ۸ دقیقه و در حوادث جاده‌ای ۱۵ دقیقه است.

مخصوصی همچنین با اشاره به نزدیکی به ایام اربعین گفت: شهرستان اسدآباد که در مسیر اصلی بزرگراه کربلا قرار دارد، پد بالگرد ندارد و به همین منظور پد بالگرد بیمارستان حضرت قائم (عج)، قبل از اربعین باید راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/ب


فعالیت ۵ پایگاه مرکز حوادث و فوریت پزشکی در اسدآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار