شهردار تهران:

سقوط خرمشهر غم انگیزترین روز بود/ جوانان دیروز با اعتماد به نفس غیرممکن را ممکن می‌کردند

حناچی در آیین زنگ دانش آموز شهید گفت: تمام آرامش و امنیت امروز مرهون ایثار و جانفشانی شهدا و خانواده آن‌ها است.

خبرنگار: پاینده/سقوط خرمشهر غم انگیزترین روز بود / جوانان دیروز با اعتماد به نفس غیرممکن را ممکن می‌کردندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در آیین نهمین مراسم زنگ دانش آموز شهید در بهشت زهرا ضمن خیر مقدم به خانواده‌های شهدا و ایثارگران گفت: امسال سال تحصیلی مقارن با ایام محرم و عزاداری سرور شهیدان و همچنین همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس بود.

شهردار تهران افزود: در این جمع دانش آموزی می‌خواهم به ۳ خاطره خود اشاره کنم که خاطره اول مربوط به اواخر دوره دبیرستان من بود که در روز یکشنبه شهریور سال ۵۹ اولین حمله هوایی رژیم بعثی انجام شد و هواپیما‌های عراقی فرودگاه مهرآباد و تعدادی از نقاط پایتخت را بمباران کردند.

او تصریح کرد: آنقدر سطح پرواز جنگنده‌های رژیم بعثی نزدیک به زمین بود که اگر دقت می‌کردید می‌توانستیم خلبان های آن ها  را ببینیم.

حناچی با اشاره به دومین خاطره خود گفت: دومین خاطره مربوط به روزی است که خرمشهر سقوط کرد و خرمشهر عزیز پس از دو ماه مقاومت از دست نیرو‌های ما خارج شد و آن قدر آن روز غم انگیز بود که حتی شهروندان با هم صحبت نمی‌کردند.

شهردار تهران افزود: سال‌ها گذشت و رزمندگان ما آن روز‌های تلخ را شیرین کردند و خیلی زود حصر آبادان به پایان رسید و تجربیات به دست آمده دانش آموزان نقش اساسی داشتند.

او در توضیح خاطره سوم خود از جنگ تحمیلی گفت: خاطره سوم من مربوط به دانش آموز ۱۲ ساله‌ای بود که راننده لودر بود و از مهارت و توانایی‌های زیادی برخوردار بود.

حناچی با تأکید بر این نکته که جنگ اتفاق خوبی نیست، گفت: در قرآن هم آمده است که اگر جنگی بین مسلمانان حادث شد در جهت ایجاد صلح تلاش شود، اما جنگ ما، جنگی دفاعی در مقابل همسایگانمان بود، زیرا ما با صدام به تنهایی نمی‌جنگیدیم.

شهردار تهران تصریح کرد: اگر امروز شرافت داریم این شرافت مرهون ایثار و جانفشانی افرادی است که آن دوره را آفریدند و بخش اعظم آن‌ها جوانانی بودند که تنها ظاهر جوانی داشتند.

او افزود: بچه‌های آن زمان اعتماد به نفسی داشتند و هیچ غیر ممکنی برای آن‌ها وجود نداشت و باید یادی کنیم از آن‌ها و امام شهدا و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دانش آموزان شهیدی که این امنیت و آرامش امروز را مدیون آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/

خاطرات شهردار تهران از جنگ تحمیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار