خدمت‌رسانی۴ موکب در موسم اربعین به زائران حسینی

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار از برپایی ۴ موکب خراسان شمالی در شهر‌های مهران٬ نجف و کربلا در موسم اربعین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ، ولی الله حیاتی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: با حمایت مردم شهرستان‌های شیروان، فاروج و راز و جرگلان و همچنین دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های نامبرده موکب شهدای خراسان شمالی با ظرفیت ۲۰ هزار نفری در خدمت زائران خواهد بود.

او از استقرار دائمی این موکب همراه با سازه ثابت از سال آینده در مرز مهران خبر داد و افزود: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته زمینی دائم به خراسان شمالی برای استقرار این موکب در مرز مهران تعلق یافت که امیدواریم از سال آینده نیز با ایجاد سازه‌ای ثابت با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومانی که در اختیار سپاه پاسداران قرار گرفته است٬ شاهد موکب ثابت در مرز مهران باشیم.

حیاتی در ارتباط با موکب‌های استان در شهر‌های نجف و کربلا گفت: برای نخستین بار موکب حضرت فاطمه زهرا (س) با حمایت مردم و دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های اسفراین و جاجرم در شهر نجف برای خدمت رسانی به زائران خراسان شمالی در این شهر دایر خواهد شد.

همچنین دو موکب اصحاب خراسانی و قمر بنی‌هاشم علیه السلام نیز در شهر کربلا به زائران اربعین با ظرفیت ۲۴ و ۱۸ هزار نفری خدمات ارزنده‌ای شامل پخت غذای گرم، نمازخانه و استقرار استراحتگاه ارائه خواهد کرد.

او از پیش بینی افزایش ۵۰ درصدی حضور زائران خراسان شمالی در حماسه اربعین حسینی خبر داد و گفت: سال گذشته ۹ هزار و ۸۳۸ نفر از خراسان شمالی در حماسه اربعین حسینی شرکت داشتند که امسال پیش بینی می‌شود این رقم ۵۰ درصد افزایش داشته باشد و تاکنون نیز چهار هزار و ۱۳۰ نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.
انتهای پیام/ط

خدمت‌رسانی۴ موکب در موسم اربعین به زائران حسینی

برچسب ها: استانداری ، کربلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.