سال ۹۹ پایان ساخت موزه دفاع مقدس قزوین / نام شهدا از کوچه‌های شهر قزوین حذف نشده است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: موزه دفاع مقدس استان تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، امیر بهنام پیری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در دیدار با اعضای بسیج رسانه گفت: موزه دفاع مقدس در باراجین قزوین در زمینی به مساحت ۷ هزار متر مربع در حال ساخت است و پیش بینی می‌شود این طرح تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.

به گفته او، احداث ساختمان اداری این موزه در مرحله نخست در حال اتمام است.

او اضافه کرد: برای تامین ساخت این موزه سازمان انرژی اتمی ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده و قرار است شهرداری قزوین ۷۰۰ میلیون تومان و فرمانداری هم ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: همچنین مبلغی از طریق سازمان برنامه و بودجه و فروش زمین متعلق به این بنیاد برای تامین هزینه‌های ساخت موزه صرف خواهد شد.

امیری پیری افزود: موزه دفاع مقدس برای جذب علاقمندان با توپ و تانک صحنه آرایی خواهد شد.

او اضافه کرد: همچنین در این موزه  آمفی تئاتری ساخته خواهد شد که همه جلسات مربوط به این حوزه به صورت رایگان در آن برگزار شود.

به گفته او، با راه اندازی این ساختمان، همه آثار و اسناد متعلق به شهدا به این مکان منتقل خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در ادامه از جمع آوری ۳ هزار سند در رابطه با دفاع مقدس خبر داد و گفت: قصد داریم این اسناد را به مکتوب تبدیل کنیم.

امیری پیری افزود: این اداره سالانه ۵۰ جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس چاپ می‌کند که امسال چاپ ۲۰ جلد در حال آماده شدن است.

به گفته او، ۵ جلد هم در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، حذف نام شهدا از کوچه‌های شهر قزوین را رد کرد و گفت: در این زمینه اتفاقی نیافتاده است و اگر هم بوده مربوط به یک و سال و نیم پیش می‌شود که از روی سهو انجام شده است و رییس کل دادگستری به عاملان آن تذکر داد.

امیری پیری افزود: در حال حاضر ۷۲ شهید گمنام در ۳۲ مکان استان دفن شده اند و ۶ مکان آن فاقد اِلمان است.

انتهای پیام/ک

موزه دفاع مقدس استان تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد 

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار