برای پیشگیری از تکرار سیل‌های مخرب گلستان؛

درخواست وزیر کشور برای تخصیص اعتبار طرح زهکشی دشت گمیشان

وزیر کشور در نامه ای به سازمان برنامه و بودجه ، تسریع در اختصاص اعتبار هزار میلیارد تومانی طرح زهکشی دشت گمیشان را خواستار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نامه‌ای به رییس سازمان برنامه و بودجه از او خواست با توجه به پیش‌بینی پاییز پربارش و آمادگی برای پیشگیری از سیل احتمالی در استان گلستان، یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای زهکشی دشت گمیشان اختصاص یابد.


عبدالرضا رحمانی فضلی در این نامه با اشاره به وقوع سیل فروردین سال ۹۸ بر ضرورت اتخاذ تدابیری مناسب در تکرار این حادثه تاکید کرد.


در نامه نایب رییس شورای عالی مدیریت بحران کشور به محمدباقر نوبخت، اجرای دستور ریاست جمهوری و رییس شورای عالی مدیریت بحران کشور در هامش درخواست وزیر جهادکشاورزی با موضوع اجرای طرح احداث شبکه‌های زهکشی در اراضی شمالی گرگان رود و قره سو استان گلستان مورد استناد قرار گرفته است.


بر اساس دستور رییس جمهوری، تا مبلغ یک هزار میلیارد تومان به صورت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از منابع ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور موضوع بند (م) ماده ۲۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) (مصوب اسفند۹۳)، برای زهکشی دشت گمیشان در اختیار استان گلستان قرار خواهد گرفت تا با هماهنگی و نظارت وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت بحران کشور و رعایت ضوابط و مقررات مربوطه هزینه شود.


زهکشی ۲۸۰ هزار هکتار از زمین‌های شوره زار شمال گلستان، از مصوبات سفر اول هیئت دولت به استان گلستان بود.


کنترل و جلوگیری از شور شدن زمین، کنترل و جلوگیری از ماندابی شدن، کننترل فرسایش، کنترل و مهار سیل، حفاظت محیط زیست، سلامت عمومی و بهداشت، جلوگیری از راکد شدن آب و ایجاد بوی تعفن و نامطبوع در محیط مزرعه، به زیر کشت بردن اراضی جدید، زودتر گرم شدن خاک در فصل بهار، شروع زودتر عملیات کشاورزی، کیفیت و کمیت بهتر محصولات، حفاظت از ابنیه و تاسیسات عمومی و توسعه روستایی و امنیت غذایی از جمله مزایای مهم اجرای طرح زهکشی است.


انتهای پیام / فا


زهکشی زمین‌های گمیشان برای جلوگیری از سیل


منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.