مدیران برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گام‌های اساسی بردارند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مدیران و مسئولان این استان باید از همه ظرفیت‌های دولتی و مردمی برای تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام‌های اساسی بردارند.

مدیران برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گام‌های اساسی بردارندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  روابط عمومی استانداری ؛ احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان  در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آنچه در حوزه اقتصاد مقاومتی امروزه مهم و لازم است توجه به اولویت‌های هر بخش است.

او  ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی هر جا که نیاز به کار و یا کالایی است که از خارج کشور وارد و یا کالایی که با ارزش افزوده می‌توان ارزشش را مضاعف کرد باید وارد عمل شد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بحث اقتصاد مقاومتی که بر آن تاکید فراوان می‌شود هیچ فرقی با سایر اقدامات مربوط به حوزه وظایف دستگاه‌ها ندارد بلکه اولویت دادن و توجه بخشیدن ویژه‌تر نسبت به یک امری را طلب می‌کند.

او  بیان کرد: توجه بخشیدن به حوزه اقتصاد مقاومتی نباید به گونه‌ای باشدکه سایر وظایف مربوط به یک دستگاه اداری مغفول بماند.

موهبتی افزود: اگر امروز ۳۰۰میلیون یورو به راه آهن چاب‌ها - زاهدان در نظر گرفته شد دلیلش اولویت و اثرگذاری این پروژه در حوزه ملی و فرا ملی بوده است.

او  اظهار داشت: حوزه معدن یکی از حوزه‌های اولویت‌دار در سیستان و بلوچستان است و تا پایان امسال شاهد یک اتفاق ویژه معدنی در این منطقه خواهیم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت:در منابع موجود برای اقتصاد مقاومتی هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد.

او  تصریح کرد: ۲۸ پروژه اقتصاد مقاومتی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۲۶ مورد آن تایید شده است.

موهبتی به نقش رسانه در انعکاس کار‌های انجام شده در سیستان و بلوچستان پرداخت و افزود: رسانه‌ها با گرفتن خبر و مصاحبه از مسئول دستگاه‌های فعال در حوزه اقتصاد مقاومتی نسبت به نشان دادن فعالیت‌های این حوزه می‌توانند کمک کننده باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: استفاده از بهره‌وری مناسب در تمام حوزه‌های اداری و غیر اداری مهم و کارآمد است که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.

غلامرضا مالکی با اشاره به اینکه کشاورزی یکی از مشاغل اصلی در کشور محسوب می‌شود و بیشترین سرانه آبی را به خود اختصاص داده افزود:سرانه تولید محصول کشاورزی در ایران یک کیلوگرم محصول به ازای هر مترمکعب است در حالیکه این رقم در خارج کشور ۳کیلوگرم است.

او  ادامه داد: سه اصل نیروی انسانی کارآمد، انرژی ارزان و تامین غذایی مواردی هستند که در توسعه یک کشور نقش مهمی دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این ظرفیت‌ها در کشورمان وجود دارد، اما آنگونه که باید تاکنون از آن استفاده نشده است.

او بیان کرد:در حوزه اقتصاد مقاومتی در سیستان و بلوچستان اولویت و برنامه‌های خوبی در نظر گرفته شده که در حال انجام است.

انتهای پیام/ع

حوزه معدن یکی از حوزه‌های اولویت‌دار در سیستان و بلوچستان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار