فعالیت ۱۶۳ اکیپ گشت تعزیرات در خراسان جنوبی

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی از فعالیت ۱۶۳ اکیپ گشت تعزیرات در استان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، اشرفی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و ۶۸۲ پرونده به تعزیرات استان ارسال شده که از این تعداد دو هزار و ۵۷۰ فقره پرونده مختومه شده، گفت: متخلفان پرونده‌های تعزیراتی استان محکوم به پرداخت بیش از ۱۷ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان جریمه شدند.


او افزود: از ابتدای امسال تاکنون در این دو هزار و ۶۸۲ پرونده در بخش‌های کالا و خدمات، بهداشت و دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.


اشرفی با بیان اینکه که از این تعداد پرونده به دو هزار و ۵۰۰ پرونده رسیدگی شده است، گفت: متخلفان پرونده‌های تعزیراتی استان محکوم به پرداخت بیش از ۱۷ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان جریمه شدند.


مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی به تشریح پرونده‌های وارده و مختومه در تعزیرات حکومتی استان خراسان‌جنوبی پرداخت و تبیین کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۸۸۸ پرونده در بخش کالا و خدمات در شعب تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده که از این تعداد ۸۶۹ پرونده مختومه و بالغ بر پنج میلیارد و ۳۷۴ میلیون و ۳۱ هزار ریال جریمه برای محکومین صادر شده است.


اشرفی اعلام کرد: در بخش قاچاق کالا و ارز یک هزار و ۵۵۶ پرونده در شعب تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده که از این تعداد تاکنون یک هزار و ۴۶۵ پرونده مختومه و متخلفین به پرداخت ۱۶۹ میلیارد و ۱۴۳ میلیون و ۵۲۱ هزار ریال جریمه محکوم شدند.


او از تشکیل ۲۳۸ پرونده در بخش بهداشت و درمان طی این مدت خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد ۲۳۶ پرونده مختومه و متخلفین به پرداخت ۶۹۷ میلیون و ۸۳۲ هزار ریال جریمه محکوم شدند.


مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی عدم درج قیمت، گران‌فروشی و عدم ارائه فاکتور خرید را از مهم‌ترین تخلفات بخش کالا و خدمات عنوان و مطرح کرد: خرید، فروش، حمل و نگهداری کالای قاچاق، ورود و خروج کالا از مسیرغیرمجاز و بدون تشریفات گمرکی و نگهداری، عرضه و فروش کالای قاچاق توسط واحد‌های صنفی را از بیشترین تخلفات بخش قاچاق کالا و ارز ذکر کرد.


اشرفی گفت: عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عرضه و توزیع کالای غیربهداشتی و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشت محیطی بیشترین فراوانی پرونده‌های بخش بهداشت، دارو و درمان را به خود اختصاص داده‌اند.


او از فعالیت ۱۶۳ اکیپ گشت سیار و ثابت طی این مدت اشاره کرد و افزود: در این بازه زمانی ۴۹۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و خدماتی استان انجام شده که در این گشت‌های بازرسی به ۱۱۵ واحد تذکر و ۱۹۳ واحد صنفی پرونده تشکیل و متخلفان به پرداخت یک میلیارد و ۷۳۲ میلیون و ۸۹۹ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.
انتهای پیام/ب


جریمه ۱۷ میلیاردی متخلفان کالا در خراسان‌جنوبی

برچسب ها: تعزیرات ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.