آیت‌اللّه جنتی در هفتمین اجلاسیه خبرگان رهبری:

پولدارها نمی‌گذارند رونق تولید شکل گیرد/ خط‌ قرمز شورای نگهبان استفاده از پول‌های کثیف در انتخابات است/ مردم از مدیران فعلی کشور ناامید هستند


رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان در خارج و ثروتمندان در داخل می‌خواهند در ایران رونق تولید انجام نشود و معتقدم پولدارها نمی‌گذارند رونق تولید در کشور شکل گیرد.


حضور مردم در اربعین، اتحاد بین دو ملت ایران و عراق را افزایش خواهد داد/ اگر جنگ نبود، به این زودی قدرت نظامی نمی‌شدیمبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌اللّه جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در هفتمین اجلاس این مجلس در نطق خود گفت: با عرض سلام خدمت شما اعضای محترم که از راه های دور و نزدیک به اینجا امدید، امسال با سال های گذشته قابل مقایسه نیست و ویژگی های خوبی دارد.


بیشتر بخوانید: اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری آغاز شد


او با اشاره به مراسم اربعین حسینی گفت: اربعین سال به سال رونقش بیشتر می شود که نه تنها از شهر های مختلف ایران بلکه از کشور های مختلف جهان در آن شرکت می کنند، این حضور مردم در اربعین اتحاد بین دو ملت ایران و عراق را افزایش خواهد داد از این سو دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.

رئیس مجلس خبرگان با طرح این سوال که امام حسین(ع) چه ویژگی دارد که مردم اینگونه برایش جان‌فشانی می‌کنند، خاطرنشان کرد: این موضوعی است که دشمنان باید به آن فکر کنند، امام حسین علیه ظلم قیام کرد و «هیهات من ذلة» را به همه جهانیان یاد داد.

آیت‌اللّه جنتی افزود: محور عمده صحبت‌هایم مربوط به مسئله مقاومت است، همین اربعین پیام مقاومت دارد، زیرا امام حسین(ع) هم قیام کرد و جوانانش مانند حضرت علی‌اکبر(ع) و حضرت علی‌اصغر(ع) را قربانی کرد، هفته دفاع مقدس هم که الآن در آن هستیم، پیام مقاومت دارد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: جوانان ما در دفاع مقدس، اسلام را بعد از هزار و چهار صد سال زنده کردند؛ از این سو این هفته را باید گرامی داشت. جنگ ما در شرایطی رخ داد که حدود یک سال بیشتر از انقلاب اسلامی نگذشته بود، مردم با جنگ آشنا نبودند و بچه‌هایی هم که به جنگ رفتند تازه با تفنگ آشنا شده بودند.

آیت‌اللّه جنتی ادامه داد: جنگ بسیار پرخسارت بود، اما برکاتش از خساراتش بیشتر است، معتقدم در مواردی مانند جنگ تحمیلی باید درس خداشناسی و توحید را فرابگیریم، زیرا در دنیا به غیر از چند کشور که با ما خصومت نداشتند، همه کشورهای دیگر به دشمن کمک می‌کردند. دشمن مطمئن بود در عرض چند هفته می‌تواند کار انقلاب را تمام کند، اما خدا نخواست انقلابی که توسط امام خمینی(ره) و یارانش به وجود آمده است به دست اشرار از بین رود و مردم به صحنه آمدند و مقاومت کردند، به همین دلیل است که می‌توان گفت مقاومت موثر است.

او با بیان اینکه مسئله مقاومت از اول تاریخ تاکنون وجود داشته است، گفت: انبیا همواره در فقر مالی قرار داشتند اما دشمنانشان ثروتمند بودند؛ این مسئله از حضرت ابراهیم گرفته تا دیگر پیامبران برای همه صدق می‌کند. اما با این وجود دشمنان حضرت ابراهیم(ع)، حضرت موسی(ع) و پیامبر اسلام(ص) همگی شکست خوردند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اگر جنگ نبود ما به این زودی قدرت نظامی نمی‌شدیم، اظهار کرد: ما در جنگ اسلحه‌سازی را یاد گرفتیم و اگر جنگ نبود موشک‌هایی را که دشمن از آن وحشت می‌کند، هم نداشتیم و سپاه پرقدرت ما نمی‌توانست پهپاد پیشرفته آمریکایی را ساقط کند.


بیشتر بخوانید: سخنان رهبر انقلاب درباره منع مذاکره با آمریکا "اتمام حجت" است/ حمله پهپادی یمن حیثیت عربستان را برد


آیت‌اللّه جنتی خاطرنشان کرد: مسئله دومی که می‌خواهم درباره آن صحبت کنم مربوط به رونق تولید است، اگر قرار است که رونق تولید صورت گیرد باید مقاومت باشد. در خارج دشمنان و در داخل ثروتمندان می‌خواهند در ایران رونق تولید انجام نشود، معتقدم پولدارها نمی‌گذارند رونق تولید در کشور شکل گیرد.

او با بیان اینکه پول‌های زیادی در کشور وجود دارد که صرف تولید نمی‌شود، تصریح کرد: متاسفانه ۱۸ میلیارد دلار به جیب دلالان وارد شد و هیچ خروجی نداشت، با این وضعیت طبیعی است که تولید رونق نمی‌گیرد. ما الآن در کشور دوهزار میلیارد نقدینگی داریم و می‌توانیم آن را به سمت تولید، تقویت صنایع نفتی، ساخت مسکن هدایت کنیم که یک سیاست درست می‌خواهد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری خطاب به اعضا گفت: شما عزیزان باید مردم را در خطبه‌های خود توجیح و کاری کنید تا مردم مطالبه‌گر باشند و بی‌تفاوت نسبت به مسائل معیشتی خود نباشند. مردم در حال حاضر از مدیران فعلی ما ناامید هستند، زمانی که مدیران ضعیف کنار روند و جوانان مؤمن، انقلابی و فعال وارد صحنه مدیریت شوند، آرام‌آرام از ذلت نجات پیدا می‌کنیم.

آیت‌اللّه جنتی تاکید کرد: ما موفقیت‌های خوبی از طریق مقاومت به دست آورده‌ایم، مانند ساقط کردن هواپیما آمریکایی یا توقیف نفتکش انگلیسی، در مسئله ساقط کردن هواپیمای آمریکایی چه اتفاقی می‌افتاد که آمریکای مغرور و ترامپ دیوانه نه‌تنها پاسخ نمی‌دهند بلکه ترامپ تشکر می‌کند که ایران هواپیمای حامل ۳۸ سرنشین را مورد اصابت قرار نداد. آمریکا اگر احساس قدرت می‌کرد، عقب‌نشینی نمی‌کرد، این مسئله نشان‌دهنده این است که مقاومت جواب می‌دهد.

او درباره مقامت یمنی‌ها اظهار کرد: مقامت در یمن هم جواب می‌دهد؛ درست است که یمنی‌ها خسارت می‌دهند و در این کشور کودکان زیادی کشته می‌شوند، اما آنها در مقابل عربستان لعنتی ایستادگی کردند و با هدف قرار دادن آرامکو اکنون کار عربستان به جایی رسیده که به واردات نفت روی آورده و مقاومت این شرایط را به وجود آورده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری درباره مقاومت حماس گفت: حماس با مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی ذلت را نپذیرفت؛ قیام امام حسین(ع) و انقلاب اسلامی اثر خود را در فلسطین هم گذاشته‌اند، معتقدم آینده از آن ماست، از این سو باید امید داشته باشیم و ضعیف نشویم.

آیت‌اللّه جنتی با اشاره به صحبت‌های سیدحسن نصراللّه تصریح کرد: جمله‌ای از سیدحسن نصراللّه شنیدم که خیلی خوشحال شدم. او چندی پیش گفت فرمانده خیمه ما امام خامنه‌ای و مرکز این خیمه جمهوری اسلامی ایران است، به امام خامنه‌ای می‌گویم تو را در مقابل اسرائیل و آمریکا تنها نمی‌گذاریم؛ مقامت اینگونه انسان‌سازی می‌کند.

او ادامه داد: شما سابقه حزب‌اللّه لبنان را می‌دانید، این گروه که یک قشر ضعیف در جامعه لبنان بود حالا اسرائیل و آمریکا را به زانو درآورده است.

آیت‌اللّه جنتی ادامه داد: تحریم‌ها در عین حال که خساراتی را وارد کرده فرصت خوبی هم به وجود آورده و باعث شده است که دست گدایی به طرف دشمن دراز نکنیم و این مسئله یکی از برکات تحریم‌هاست.

او درباره بیعت گروه‌های مقاومت با رهبری گفت: حوثی‌ها، عراقی‌ها، حماس و جریانات مقاومت همگی با رهبری بیعت کردند که این بیعت نشان‌دهنده قدرت است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خط‌قرمزهای شورای نگهبان تصریح کرد: ابتدا خدمت شما عرض می‌کنم که به انتخابات نزدیک هستیم و شما نباید نسبت به این مسئله بی‌تفاوت باشید. خط‌قرمز شورای نگهبان استفاده از پول‌های کثیف برای پیروزی در انتخابات است، بعضی می‌خواهند با استفاده از پول وارد مجلس شوند، تا جایی که خدا به ما کمک کند با این مسئله مقابله می‌کنیم.

آیت‌اللّه جنتی ادامه داد: ما هستیم و قانون، کسانی را که فاقد شرایط باشند، رد خواهیم کرد و کسانی هم را که واجد شرایط هستند تایید می‌کنیم، به طور کلی هر کسی که اسلام، قانون اساسی و نظام را قبول دارد راه به رویش باز است اما راه به روی کسی که پول کثیف دارد بسته می‌شود.


بیشتر بخوانید: داد‌گاه‌های علنی را بیشتر کنید


انتهای پیام/

سخنرانی آیت الله احمد جنتی در هفتمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
حتما پولدارها وارد کننده جنس قاچاق به کشورند .چونکه بدون دردسر پول میسازند .از گلویشان پایین نرود .اینشالله
آخرین اخبار