بروجردی گفت: بیش از ۸۱ هزار سند و ۱۷۸ پرونده از جمعیت هلال احمر تحویل سازمان اسناد و کتابخانه ملی شده است.

تحویل بیش از ۸۱ هزار سند شهدا به سازمان اسناد و کتابخانه ملیبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف بروجردی ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی در مراسم یاد بود آئین تبادل ۴۰ هزار سند تاریخی دفاع مقدس که صبح امروز (سه شنبه) ۲ مهرماه در سازمان توانبخشی جمعیت هلال احمر برگزار شد، اظهار کرد: موضوع این جلسه تبادل اسنادی است که متعلق به کسانی است که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا ما در امنیت و آرامش زندگی کنیم، عزیزانی که همه وجودشان را با خلاص تمام تقدیم این ملت کردند و به دستورات الهی عمل کردند.

او بیان کرد: امروز آسایش ما مرهون تلاش‌های شهداست؛ طبیعی است که آن‌ها نباید فراموش شوند، مردم باید پاسدار زحمات آن‌ها باشند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: ما وظیفه مان است که از آن اسناد مرتبط شهدا صیانت کنیم؛ کم و بیش ما باید هوشیار باشیم نسبت به این مسئله تا بتوانیم حرمت شهدا را نگه داریم.

بروجردی عنوان کرد: طبق مصوبه دولت جمهوری اسلامی ایران؛ آرشیو ملی ایران باید تمامی اسناد مرتبط با شهدا را از آن صیانت و حفاظت کند.

او با بیان اینکه آرشیو ملی ایران مکان امنی برای نگهداری اسناد مرتبط به شهداست، اظهار کرد: از لحاظ فیزیکی و غیر فیزیکی سازمان اسناد مکانی امن است تا این اسناد را برای آیندگان حفظ شود.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با اشاره با تفاهم‌نامه‌ای که با جمعیت هلال احمر امضا شده است افزود: ۸۱ هزار و ۱۷۸ پرونده از جمعیت هلال احمر تحویل سازمان اسناد و کتابخانه ملی شده است.

او ادامه داد: جمعیت هلال احمر کرد این پیشتاز جمع آوری اسناد مرتبط به شهدا شد و این اسناد در آینده دیجیتال خواهد شد و در اختیار همگان خواهد قرار گرفت.

بروجردی مطرح کرد: در کل کشور این اقدام صورت خواهد گرفت دارد؛ فقط مختص به تهران نیست و ما الان کار را شروع کردیم تا برای حفاظت و جمع آوری این اسناد به استان‌های مختلف برویم.

انتهای پیام/

برچسب ها: کتابخانه ملی ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار