دبیر اجرایی اجلاس جهانی راه ابریشم؛

ثبت جهانی آثار همدان راه آورد اجلاس جهانی راه ابریشم

 دبیر اجرایی اجلاس جهانی راه ابریشم گفت: راهکار‌های نشست‌های اجلاس جهانی راه ابریشم ثبت جهانی یکی از آثار همدان باشد.

ثبت جهانی آثار همدان راه آورد اجلاس جهانی راه ابریشمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسن محمدی دبیر اجرایی اجلاس جهانی راه ابریشم ظهر سه شنبه در ششمین نشست کمیته هماهنگی میراث برای ثبت‌های زنجیره‌ای در کشور‌های مسیر جاده ابریشم با بیان اینکه از ۱۸۰۰ اثر تاریخی در استان همدان ۱۰۱۰ اثر ثبت ملی شده است، گفت:  با توجه به فرصت نشست جهانی راه ابریشم راهکار‌هایی ارائه شود تا  ثبت جهانی یکی از آثار همدان به واقعیت برسد.

او با بیان اینکه همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین با بیش از ۱۸۰۰ جاذبه تاریخی و اسناد مثبته فراوان این واقعیت را مورد تاکید قرار می‌دهد که همدان در مسیر جاده ابریشم و مسیر قدیم راه شاهی قرار داشته است، گفت: همدان به واسطه این امتیاز طی بیش از ۴ هزار سال با مراودات تجاری فعالیت داشته است.

دبیر اجرایی اجلاس جهانی راه ابریشم با بیان اینکه امیدواریم نشست‌های اجلاس جهانی راه ابریشم در ثبت جهانی آثار همدان راهگشا باشد و از پتانسیل نشست‌های این چنینی بهره ببریم، گفت: ظرفیت آثار تاریخی همدان مانند هگمتانه و غارعلیصدر بالاست و امیدواریم فرصتی فراهم شود تا از دستاورد‌های این نشست بهره‌مند شویم.

محمدی اضافه کرد: امیدوارم که دیدار از همدان با تمام جاذبه ها‌ی آن برای میهمانان اجلاس خوب بوده و هموطنان خود را به سفر به پایتخت گردشگری آسیا و پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین تشویق کنید.

او با بیان اینکه در این اجلاس مباحث تخصصی ارائه خواهد شد که امیدواریم راهگشای ادامه مجموعه فعالیت‌های تخصصی باشد، گفت: امیدواریم احیای جاده ابریشم آنطور که انتظار می‌رود پیش برود.

انتهای پیام/د.ا

اجلاس راه ابریشم ثبت جهانی اثری از همدان را موردتوجه قرار دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.