هیچ مدرسه خشت و گلی در استان نداریم

مدیرکل سازمان نوسازی مدارس گفت: در سطح استان اصفهان با ساخت هفت کلاس حایگزین در سمیرم و کاشان, همه مدارس خشت و گلی با کلاس های جدید جایگزین شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،سیدمهدی میربد مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان درنشست خبری امروز گفت: یکی از سیاست‌های سازمان نوسازی مدارس کشور جمع آوری همه مدارس خشت و گلی است که ما پارسال در استان اصفهان با ساخت ۷ کلاس جدید در قالب ۳ واحد آموزشی در سمیرم و کاشان، کل مدارس خشت و گلی در استان را جمع اوری کردیم.

او افزود: حتی مدارسی که بخشی از آن خشت و گلی بود هم جمع اوری شدند برای نمونه مدرسه شهید بدیهی در ناحیه ۴ که بخشی از ان خشتی بود در حال بازسازی و نوسازی میباشد.

میربد ادامه داد، اولیت بعدی ما جمع اوری مدارس کانکسی و مدارس سنگی هستند، مدارس سنگی به ساختمان‌هایی اطلاق میشود که با سنگ و ملات ضعیف کاهگل و سقف چوبی ساخته شده اند.

او ادامه داد: در سطح استان ۳۹ مدرسه سنگی با ۱۰۱ کلاس داریم که عمدتا در فریدونشهر سمیرم دهاقان و چادگان واقع شده اند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان ادامه داد: هیچ مدرسه که در آن علمک گاز وجود داشته باشد از بخاری نفتی استفاده نمیکند و سیستم گرماشی این مدارس به سیستم‌های استاندارد تبدیل شده است.

میربد گفت: ر سطح استان ۸۱ کلاس در روستا‌ها داریم که از بخاری نفتی استفاده میکنند و در این روستا‌ها هنوز عملیات گازرسانی انحام نشده و به محض گازرسانی ما عملیات استاندارد سازی سیستم گازرسانی را انجام میدهیم.

انتهای پیام/م

 

جمع آوری همه مدارس خشت وگلی در استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار