مرجع تقلید شیعیان مطرح کرد؛

تلاش بر برگزاری باشکوه مراسم پیاده‌روی اربعین

آیت الله علوی گرگانی گفت: بر اساس روایات پیاده‌روی اربعین اهمیت بسیاری دارد، بنابراین متولیان امر باید برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم تلاش کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی مرجع تقلید شیعیان ظهر سه‌شنبه در دیدار جمعی از کارکنان نیروی هوایی، افرادی که در این نیرو در حال فعالیت هستند را جزو نیرو‌های موفق کشور دانست و گفت: نیرو‌های ارتش و سپاه خدمتگزار مردم هستند، و افراد مؤمن و پاکی در آن‌ها حضور دارند که همگی در خدمت اسلام و انقلاب هستند.

او در ادامه با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) یک امتحان و آزمون بزرگ الهی است که باید مراقب بود که از آن سربلند بیرون بیاییم، اظهار داشت: خداوند با قراردادن انسان‌ها در سختی‌ها آن‌ها را امتحان می‌کند تا از این طریق افراد پاک و مخلص را از دیگر اشخاص جدا کرده و متمایز کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه پیاده‌روی اربعین از عظمت و شکوه بسیاری برخوردار است بنابراین باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: در پیاده‌روی و مراسم عظیم اربعین صحنه‌های بی‌نظیری مشاهده می‌شود که حاکی از امتحان و آزمون الهی است.

او در ادامه گفت: در روایات سفارش‌های بسیاری بر پیاده‌روی اربعین شده است؛ بنابراین متولیان امر باید برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم تمام توان خود را بکار گیرند.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: جمعیت بسیار زیادی که در پیاده روی اربعین حضور می‌یابند نشان دهنده شکوه این حرکت عظیم است چرا که جمع شدن میلیون‌ها نفر با این کیفیت در یک جا، تنها به دلیل عمق ارادت شیعیان جهان به امام حسین (ع) است.

او با بیان اینکه ارتش، نیروی هوایی و سپاه با افتخار مشغول خدمت در مراسم پیاده‌روی اربعین هستند که شایسته تقدیر است، گفت: باید تا جای ممکن نیرو‌های ارتش و سپاه تقویت شوند تا هر چه‌بهتر در خدمت اسلام و مسلمین باشند.

انتهای پیام/الف

مراسم پیاده‌روی اربعین باید باشکوه برگزار شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار