باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

شنیده شدن صدای رونق تولید در تنها کارخانه مالت سازی صنعتی کشور

سالانه ۱۲ هزار تن دانه مالت در تنها کارخانه مالت سازی صنعتی کشور در هفشجان تولید می‌شود.

محمد رستمی مدیرعامل کارخانه به مالت در گفت‎وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد، اظهار داشت: طرح راه اندازی این کارخانه از سال ۸۶ با هدف تولید دانه مالت برای تأمین صنعت ماءالشعیر ایران آغاز شد.

شنیده شدن صدای رونق تولید در کارخانه مالت سازی کشور

او افزود: کلنگ احداث این کارخانه در سال ۸۷ به زمین زده شد و در اردیبهشت ۸۹ به بهره برداری رسید.

رستمی اضافه کرد: در دو سال اول پایین بودن نرخ ارز و حجم بالای واردات، فروش مالت را با مشکل مواجه کرد.

او ادامه داد: در نیمه دوم سال ۹۱ با تغییرات نرخ ارز کارخانه از حالت رکود خارج شد و با فعال شدن مجدد خط تولید مالت، فروش اتفاق افتاد.

رستمی گفت: کم کم با شناخته شدن محصولات این کارخانه در بین تولیدکنندگان داخلی صدای رونق تولید از دستگاه شنیده شد.

شنیده شدن صدای رونق تولید در کارخانه مالت سازی کشور

او افزود: از سال ۹۱ تا امروز خط دو تولید مالت، عصاره مالت و مالت تیره را راه اندازی کردیم.

رستمی اضافه کرد: یکی از عمده‌ترین مشکلاتمان برای راه اندازی این خطوط، تأمین تجهیزات بود.

او ادامه داد: در زمانی که دشمن قصد داشت با تحریم‌ها چوب لای چرخ تولید کنندگان داخلی بگذارد، اینجا مهندسین کشورمان به فکر پیشرفت بودند.

رستمی گفت: امروز افتخار می‌کنیم که تمام تجهیزات و ماشین آلات خط دو تولید مالت، عصاره مالت و مالت تیره را مهندسین داخلی طراحی کردند و ساختند.

تولید ۱۶ محصول فرآوری شده از دانه جو

رحیم ترابی مدیر کنترل کیفیت کارخانه به مالت گفت: از جو جوانه زده در این کارخانه، ۱۶ محصول فرآوری شده تولید و به بازار عرضه می‌شود.

شنیده شدن صدای رونق تولید در کارخانه مالت سازی کشور

او افزود:، چون لازمه تولید یک محصول خوب اجرای فرآیند‌های کنترل کیفیت است، مواد اولیه، محصولات حین تولید و مواد تولید شده در آزمایشگاه این کارخانه مورد ارزیابی و آزمایش قرار می‌گیرند.

تولید سالانه ۱۲ هزار تن دانه مالت در تنها کارخانه مالت سازی صنعتی کشور

رستمی با بیان اینکه این کارخانه سالانه ۱۲ هزار تن دانه مالت فرآوری شده تولید می‌کند گفت: سالانه ۲۰۰ تن مالت تیره، ۶۰۰ تن مالت گندم، ۶۰۰ تن آرد جو، یک هزار و ۲۰۰ تن عصاره مالت، یک هزار و ۲۰۰ تن ماءالشعیر طیور، ۶۰۰ تن پودر و عصاره مالت، ۳۰۰ تن پودر مالت جو و گندم و ۲۰۰ تن دم نوش جو تولید می‌گردد.

شنیده شدن صدای رونق تولید در کارخانه مالت سازی کشور

او افزود: در بعضی موارد ما تنها تولیدکننده در کشور هستیم مانند ماءالشعیر طیور که در صنعت مرغداری از آن استفاده می‌شود.

ترابی در خصوص محصول ماءالشعیر طیور گفت: استفاده از این محصول در مرغداری ها، افزایش رشد، کاهش استرس مرغ، درمان مسمومیت‌ها و پیشگیری از بیمار شدن آن‌ها را به دنبال دارد.

فروغ سلطانی کارشناس فروش کارخانه به مالت گفت: شرکت ما تولید کننده دانه مالت جو است که به شرکت‌های تولید کننده ماءالشعیر، آرد جو و پودر مالت تیره و پودر مالت روشن به شرکت‌های تولید کننده نان، عصاره مالت جو به شرکت‌های بیسکوئیتی و کلوچه فروخته می‌شود.

شنیده شدن صدای رونق تولید در کارخانه مالت سازی کشور

او افزود: چند قلم محصول سوپر مارکتی که محصولات جانبی دانه مالت جو هستند هم در این کارخانه تولید و بسته بندی می‌شود که در سوپر مارکت‌های سراسر کشور موجود است.

شنیده شدن صدای رونق تولید در کارخانه مالت سازی کشور

رستمی در خصوص کارکنان و کارگران کارخانه گفت: در حال حاضر ۹۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در این کارخانه مشغول فعالیت هستند.

یکی از کارگران این کارخانه در گفت‎وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: یک سال هست که در این واحد تولیدی مشغول به کار هستم و خیلی خوشحالم که در شهر خودم دارم کار می‌کنم.

تا دو سال آینده دو خط جدید به این واحد تولیدی اضافه می‌شود که با اضافه شدن این خطوط میزان تولید کارخانه به ۲۴ هزار تن در سال افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار