لباس‌های ایرانی اسلامی خوب، اما کم یاب

طراحان لباس ایرانی اسلامی محجور و همچنان در اقلیت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  موضوع مد و لباس بسیار پیچیده فراگیر است چرا که هم به لحاظ تجاری و هم به لحاظ اجتماعی موضوعاتی دارد که پیوند بین آن و جامعه بسیار حساس است و هرچند سال‌ها قبل کارگروهی تحت عنوان مد و لباس در کشور راه اندازی شد، اما طراحان مدولباس ایرانی محجور و همچنان در اقلیت هستند.

لباس‌های ایرانی اسلامی خوب، اما کم یاب

هرچند که اکثر مصاحبه شوندگان مردمی در گفتگو با خبرنگار خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مایل بودند که لباس‌هایی ایرانی اسلامی داشته باشند، اما اظهار کردند که این لباس‌ها در بازار پیدا نمی‌شود یا به سختی پیدا‌ می‌شود.

حسینی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در این رابطه گفت: استان مرکزی در گام‌های نخست این فعالیت قرار دارد و سال گذشته هم گروهی از طراحان مد و لباس اقدام به راه اندازی یک صنف طراحی مد و لباس در استان مرکزی کرده اند.

حسینی افزود: به منظور سامان دهی و هدفمند کردن بیشتر این فعالیت‌ها در زمینه مد و لباس با حوزه اجتماعی استانداری و همچنین وزرات صنعت معدن و تجارت همفکری‌هایی صورت گرفته تا محصول تلاش طراحان عمومیت یابد و به بازار مصرف برسد.

او اضافه کرد: این کار گذشته از فعالیت‌های تجاری و صنفی نیاز به یک اقنای عمومی جهت ایجاد انگیزه وعلاقه برای استفاده از این طرح‌ها دارد که ممکن است زمانبر بشود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: ما در استان مرکزی به تبع ضوابط و برنامه ریزی‌هایی که در کارگروه ساماندهی مد و لباس صورت گرفته است فعالیت‌هایی را آغاز کرده ایم و عمده کار‌هایی که انجام می‌دهیم سالانه در غالب نمایشگاه مد و لباس عرضه می‌شود.

انتهای پیام / ج

طراحان لباس ایرانی اسلامی محجور و همچنان در اقلیت هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.