شروع رسیدگی به بزرگترین پرونده دارویی مدیاتور در فرانسه

بررسی‌ها در مورد داروی کاهش وزن که باعث مرگ هزاران نفر در فرانسه شد، آغاز می‌شود.

شروع رسیدگی به بزرگترین پرونده دارویی مدیاتور در فرانسهبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات بهداشت عمومی فرانسه این داروی لاغری را مسئول مرگ بیش از دو هزار نفر می‌دانند. 

این محاکمه گسترده با حضور ۲۵ متهم و دو هزار و ۶۰۰ شاکی، بر روی Mediator، داروی دیابت نوع ۲ که برای سرکوب اشتها و به عنوان یک کاهش دهنده وزن تجویز می‌شود، متمرکز شده است. قرص مدیاتور فشار خون ریوی و عوارض قلبی ایجاد می‌کند که منجر به مرگ ناشی از نارسایی قلبی و ایست قلبی در برخی بیماران می‌شود.

این دارو همچنین بر روی آئورت، بزرگترین شریان بدن و بسیاری از کاربران که نیاز به تعویض دریچه قلب داشتند، را تحت تأثیر قرار داد. 

متهمان این دادگاه که در دادگاه کیفری پاریس آغاز شده است، شامل شرکت داروسازی فرانسه موسوم به Servier، آژانس ملی دارو و ایمنی محصولات بهداشتی فرانسه هستند.


بیشتر بخوانید: نسخه طب سنتی برای درمان آلزایمر


شرکت Servier با بازاریابی دارویی این داروی مضر به کلاهبرداری، قتل و فریب متهم شده است. 

مدیاتور در سال ۱۹۷۶ تولید و ۳۳ سال در فرانسه تجویز شد و در نهایت در سال ۲۰۰۹ به دلیل عوارض جانبی ممنوع شود.

Servier  یکی از بزرگترین آزمایشگاه‌های داروسازی فرانسه است  که تاکنون مبلغ ۱۳۱.۸ میلیون یورو (۱۴۵ میلیون دلار) از کل ۱۶۴.۴ میلیون یورو را  به سه هزار و ۷۳۲ بیمار پرداخت کرده است.

در ژوئیه سال گذشته، Servier  در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام تلاش خود را برای جبران تمام بیمارانی که به دلیل مصرف مدیاتور رنج کشیده اند، خواهد کرد.

به گفته کلود لاینهارد، وکیل دادگستری این پرونده که نماینده ۵۰ نفر از شاکیان است، افراد متضرر می‌توانند در دادگاه پس از مدت‌ها انتظار شهادت دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار