زمانی برای چیدن یاقوت‌های سفید و سیاه

خوشه‌های خوش آب و رنگی که فصل برداشتشان فرا رسیده و چند هزار خانوار شهری و روستایی حاصل دسترنج ۹ ماهه را در تاکستانهای خود می چینند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، حاجی کاظمی یکی از ۳۰ هزار تاکدار آذربایجان غربی است که این روز‌ها در باغ ۲ هکتاری خود مشغول برداشت ارقام مختلف انگور است.

او افزود: حدود ۷ الی ۸ نوع ارقام انگور در باغم وجود دارد، ولی بیشترشون انگور قرمز بی دانه و سفید بی دانه که برای بازار بیشتر به فروش می‌رسد.

کریمی مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: انگور دومین محصول باغی آذربایجان غربی است و ۳۰ هزار نفر بصورت غیر مستقیم در کار داشت و برداشت، بسته بندی و حمل و نقل در این استان فعالیت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه محصول انگور علاوه بر تازه خوری به شهرها و استان های همجوار ارسال می شود، افزود: در سطح شهرستان مهاباد حدود ۴۸۸ هکتار باغات دیم و آبی داریم که امسال پیش بینی می‌کنیم حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تن از باغات انگور این شهرستان برداشت کنیم.

بکتری عضو انجمن تولیدکنندگان خبره محصولات جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد نیز  مشکلات تاکدران این شهرستان را نبود قیمت مناسب خرید از سوی کشاورزان و گرانی سبد اعلام کرد و گفت:  علاوه بر قیمت پایین خرید انگور و نبود قیمت تضمینی ،انگور داران با مشکل گرانی سبد نیز مواجه هستند.

سعیدیان معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد راهکاری را برای مشکلات تاکدران ارائه کرد و افزود: مقرر شد که  تمهیدات لازم انجام گرفته بشه و کارخانه سبد سازی قیمت‌های تمام شده خودشون رو در موعد مقرر یک هفته‌ای به اداره صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند و بعد از بررسی موضوع  قیمت جعبه به حد تعادل برسد.

انتهای پیام / س خ 

اشتغالزایی بیش از ۷ هزار نفر در تاکستان‌های مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.