امیر موسوی: راهبرد مقاومت فعال فشار حداکثری دشمن را به شکست کشانده است

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه امروز هم در وضعیت جنگ هستیم، گفت: راهبرد ما در این جنگ مقاومت فعال هوشمندانه است که این راهبرد، فشار حداکثری دشمن را به شکست کشانده است.

امیر موسوی: راهبرد مقاومت فعال فشار حداکثری دشمن را به شکست کشانده استبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) در سی‌و‌دومین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت با گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: این روزها، در ایام یادآوری دوران شکوه و ایثار و حماسه قرار داریم. به هر نکته‌ای از دفاع مقدس که نگاه میکنیم هزاران سجده شکر بر خود واجب میدانیم که در چنین کشوری انقلاب اسلامی به برکت وجود امام عظیم الشأن تحقق یافت و به برکت وجود مقام معظم رهبری این نظام امروز سر افراز شده است.

او افزود: در جنگ تحمیلی بر خلاف همه جنگ‌های تاریخ ایران، حتی یک وجب هم از خاک ایران اسلامی جدا نشد.

بیشتر بخوانید: رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، عمر ۲۵ ساله‌اش را کوتاه‌تر می‌کنیم/ ماجرای نشاندن هواپیمای حامل نظامیان آمریکایی

سرلشکر موسوی ادامه داد: دفاع مقدس موجب گسترش پیام روشنگرانه انقلاب اسلامی و گسترش بیداری اسلامی و مقاومت اسلامی شد و نظام جمهوری اسلامی ایران نیز به یک نظام موثر در منطقه تبدیل شد.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: دفاع مقدس ثابت کرد می‌شود سال‌ها در برابر همه قدرت‌ها با قدرت نابرابر ایستاد و پیروز شد و باعث شد ملت ایران در برابر توطئه های‌بعدی سیاسی، نظامی و ... بایستند.

او با بیان اینکه درس دیگر دفاع مقدس خودباوری و خوداتکایی است، گفت: ایران اسلامی آموخت که باید بر روی پای خود بایستد و دستش را جلوی هیچ کسی خارج از این مرز‌های عزیز دراز نکند. خیلی از پیشرفت‌های نظامی قابل بازگو کردن نیستند، اما همین مقداری از آن که آشکار است، اعجاب انگیز است.

سرلشکر موسوی با تاکید بر اینکه درس بزرگ دیگر دفاع مقدس که امروز بعنوان یک راهبرد پذیرفته شده، پایداری و مقاومت است که رمز سربلندی و عزت است، خاطرنشان کرد: تحولات سال‌های اخیر در منطقه حاکی از نهادینه شدن فرهنگ مقاومت در میان مردم کشور‌های منطقه است. نظام سلطه به سرکردگی آمریکا با همکاری کشور‌های سازشکار منطقه به دنبال بحران در سوریه، عراق و جنایتکاری در یمن بودند، اما با هوشیاری ملت‌های مسلمان و درس‌های دفاع مقدس دشمن را با شکست مواجه کردند.

فرمانده کل ارتش ابراز امیدواری کرد که این پیروزی‌ها تسریع کننده اضمحلال نظام سلطه و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

او با بیان اینکه شاید اگر جنگ تحمیلی در نمی‌گرفت، دشمنان موفق به استحاله انقلاب اسلامی می‌شدند، عنوان کرد:، اما به برکت دفاع مقدس این اتفاق نیفتاد و دشمنان هم فهمیده اند که دست درازی به مرز‌های ایران اسلامی سرانجامی مانند صدام خواهد داشت.

سرلشکر موسوی تاکید کرد: الان هم در جنگ هستیم و راهبرد ما نیز مقاومت فعال هوشمندانه است که این راهبرد، فشار حداکثری دشمن را به شکست کشانده است.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه اگر مردم ما را با همان سلوک و سبک زندگی انقلابی که در دفاع مقدس تجلی داشت ببینند، همچنان پای نظام و انقلاب خواهند ایستاد، گفت: انتظار شهدا، خانواده شهدا و مقام معظم رهبری نیز این است که دوباره دست در دست هم عهد ببندیم که از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع خواهیم کرد و در دفاع از آرمان‌های انقلابی استوار خواهیم ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار