ابراز امیدواری مکرون در خصوص پیشرفت در مساله مربوط به ایران طی ساعات آینده

رئیس‌جمهور فرانسه در خصوص پیشرفت در مساله مربوط به ایران طی ساعات آینده در نیویورک ابراز امیدواری کرد.

ابراز امیدواری مکرون در خصوص پیشرفت در مساله مربوط به ایران طی ساعات آیندهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در خصوص پیشرفت در مساله مربوط به ایران طی ساعات آینده در نیویورک ابراز امیدواری کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه شب گذشته با رئیس‌جمهور کشورمان دیدار و رایزنی کرد.

یک مقام آلمانی نیز لحظاتی پیش اعلام کرد آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز سه شنبه در سازمان ملل متحد به طور جداگانه با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و حسن روحانی، رئیس جمهور ایران دیدار می‌کند.

این در حالی است که طرف‌های اروپایی توافق هسته‌ای با ایران (برجام)، یعنی انگلیس، فرانسه و آلمان که ادعای تلاش برای حفظ این توافق را دارند، اما در عمل دنباله‌رو سیاست‌های ضدایرانی واشنگتن هستند، شب گذشته بیانیه‌ای مشترک درباره حملات به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان منتشر کردند. اروپایی‌ها در این بیانیه با تکرار ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا مدعی شدند: «واضح است که ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی است.»

سران سه کشور اروپایی در ادامه بیانیه خود با تکرار ادعای لفظی همیشگی‌شان مبنی بر حمایت از برجام، بدون اشاره به اینکه تاکنون هیچ کدام از تعهدات برجامی خود اجرا نکرده‌اند، بار دیگر از ایران خواستند «به اجرای کامل تعهدات برجامی خود بازگردد».

این سه کشور در ادامه رویکرد سیاست‌های آمریکا علیه برجام در بیانیه خود مدعی شدند: «زمان آن فرا رسیده که ایران مذاکرات طولانی مدت درباره برنامه هسته‌ای و موضوعات امنیت منطقه‌ای که شامل برنامه‌های موشکی‌اش می‌شود را بپذیرد.»

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبداله خدابنده
۰۹:۱۱ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
آقای روحانی لطفا گول اروپایی ها را نخور اقتدار ایران را حفظ کن وتن به ذلت نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
موندیم دیگه چقدر کوتاه اومدن
آخرین اخبار