برگزاری چهارمین نشست ستاد اربعین

امروز با حضور مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان چهارمین نشست ستاد اربعین شهرستان آبادان با محوریت بانوان موکب دار در شلمچه برگزار شد.

  به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، محمد طاهری معاون عمرانی فرمانداری آبادان در نشست ستاد اربعین  گفت: هدف از برگزاری این جلسات در شلمچه آنست که مسئولان از نزدیک مسائل مطرح شده را ببینند و در جهت رفع آنها تلاش کنند.

او افزود: در حال حاضر کار زیرسازی مواکب آغاز شده و با قوت در حال پیگیری و انجام است، از تمامی ادارات خواسته شده تا در بحث آماده سازی زیر ساخت های اربعین کمک کنند و موضوع مواکب به شکل مردمی برگزار شود ضمن اینکه ادارات در زمینه تامین آب معدنی و لیوان یکبار مصرف نیز به مواکب کمک می کنند.

معاون عمرانی فرمانداری آبادان گفت: در حال حاضر شرایط آماده سازی مواکب در مرز شلمچه خوب است، سازمان عمرانی شهرداری آبادان در حال انجام کار است و آبفا نیز نیازها را احصاء و در تلاش برای رفع نواقص است.

طاهری  با تاکید بر اینکه از ابتدای ماه صفر کار خدمات رسانی مواکب شلمچه به زائران به طور رسمی آغاز می شود، افزود: هم اینک برخی شهرستانها درمسیر های منتهی به مرز شلمچه مواکب خود را برپا داشته اند و در حال خدمات رسانی اند.

او با بیان اینکه مسئولان آبادانی علاقه مند به خدمتگزاری به زائران نیز، در یک تعامل و همکاری خوب و مطلوب با مواکب در صورت نیاز به طور سریع وارد عمل شده و امکان مورد نیاز را در حد توان مهیا می کنند، گفت: سرویس های ایاب و ذهاب برای موکب داران و سایر بخشهای خدماتی به زائران در حال اماده باش کاملند.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه آبادان گفت: دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز که شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان را تحت پوشش خدمات دهی خود دارد برای ایام اربعین با بسیج تمام نیروها و امکانات اعم از بیمارستان صحرایی، آمبولانس ها، تامین دارو، هماهنگی با پزشکان متخصص، عمومی، پرستار به شکل ارائه خدمات به طور شبانه روزی و شیفتی از هفتم مهرماه جاری برای خدمات رسانی به زائران در شلمچه مستقر می شوند.

طاهری با اشاره به اینکه پیگیر آنیم تا تمام مصوبات مربوط به ستاد اربعین که در فرمانداری تعیین شده اجرایی شوند، افزود: با توجه به حذف ویزا پیش بینی ما افزایش دو تا سه برابری تعداد زائران اربعین نسبت به سالهای گذشته است به طوریکه پیش بینی می شود امسال پذیرای دو میلیون زائر برای شرکت در حماسه عظیم اربعین امسال باشیم لذا بایستی بکوشیم تا خدمات دهی مطلوبتری نسبت به سال گذشته را ارائه کنیم.

او ادامه داد: سامانه پیامکی ارائه اطلاعات از مختصات شهری و مسیر منتهی به مرز، زمان اذان و سایر موارد از سوی فرودگاه و اداره مخابرات آبادان طراحی شده که همزمان با حضور زائران فعال می شود تا به این طریق دسترسی زائران به اطلاعات مورد نیازشان آسان شود.

مهساسادات محسن فر مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری ویژه شهرستان آبادان نیز در ادامه این جلسه گفت: زائرانی که به مرز می آمدند به ویژه بانوان از اینکه برخی مواکب توسط بانوان اداره می شد احساس رضایت می کردند.

او با تاکید بر لزوم نگاه جدی تر به رفع مشکلات مواکبی که توسط بانوان اداره می شود، از امنیت تردد، تامین بدون درد سر یخ، آرد و آب مورد نیاز به عنوان مهمترین مسائل مبتلابه بانوان موکب دار نام برد و افزود: انتظار می رود توزیع کنندگان این اقلام به مواکب بانوان نگاه ویژه تری داشته باشند.

انتهای پیام/ د

نشست ستاد اربعین شهرستان آبادان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.