رئیس هیئت کوه نوردی استان اصفهان:

۴ عامل در اتفاق تلخ برای پسر سنگ نورد دخیل بوده است/ از مراجع قضایی پیگیر حادثه هستیم

نصر اصفهانی رئیس هیئت کوه نوردی استان اصفهان توضیحاتی درباره اتفاق ناگوار برای کودک سنگ نورد داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نصراصفهانی رئیس هیئت کوه نوردی استان اصفهان درباره حادثه تلخ برای آرمان غیاثی کودک ۸ ساله اصفهانی در مسابقات سنگ نوردی اظهار کرد: به هر حال در  جلسه هیئت کوه نوردی و صعود‌های هیئت ورزشی استان اصفهان مشخص شد که ۴ عامل در اتفاق تلخ برای کودک ۸ ساله دخیل بوده است:

اول: خطای انسانی از سوی حمایتگر اتفاق افتاده است که سرداور در بخش نونهالان باید صندلی را در اختیار داور قرار می‌داده است تا موارد ایرادی را چک کند که متاسفانه این اتفاق رخ نداده است.  

او ادامه داد: همچنین دیواره‌های سالن برگزاری مسابقات سنگ نوردی در حد استاندارد‌های لازم برای انجام این رقابت‌ها نبوده است و در طول مسیر هم مسائل ایمنی رعایت نشده است. مسابقات سنگ نوردی بدون مجوز از هیئت ورزش استان اصفهان برگزار شده است و سالن ورزشی فولاد شهر بدون دریافت مجوز اقدام به برگزاری این مسابقات کرده و سالن را در اختیار سنگ نوردان قرار داده است. بعد از اینکه این اتفاق  برای کودک ۸ ساله رخ داد اطلاع رسانی از سوی عوامل برگزاری مسابقات سنگ نوردی صورت نگرفت و همین موضوع باعث شد که یک حادثه تلخ برای جامعه کوهنوردی و ورزشکاران رخ بدهد.  


بیشتر بخوانید: جدیدترین وضعیت کودک ۸ ساله سقوط کرده در باشگاه سنگ‌نوردی + فیلم


نصراصفهانی بیان کرد: در حال حاضر طبق دستور وزیر ورزش و جوانان از  آخرین وضعیت آرمان اطلاعاتی بدست آوردم. علاوه بر این  وزیر ورزش و جوانان  تلفنی با پدر این کودک صحبت کرد و کم و کیف مسائل پزشکی از سوی اداره کل وزارت ورزش و جوانان استان اصفهان پیگیری می‌شود. به هر حال دعا می‌کنیم که این کودک سلامتی خود را بدست آورد. همچنین مباحث حقوقی و قضایی درباره این حادثه ناگوار در حال پیگیری است و به طور حتم با عوامل برگزاری این مسابقات و وقوع این حادثه  برخورد می‌کنیم و از طریق مراجع قضایی پیگیری لازم خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 

اظهارات رئیس هیئت کوه نوردی درباره حادثه ناگوار برای کودک سنگ نورد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۷:۰۹ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
سنگ نوردی ورزش مزخرفی است.
آخرین اخبار