«آبه شینزو» در دیدار با رئیس‌جمهور کشورمان از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در خصوص استفاده از تسلیحات هسته‌ای تمجید کرد.

تمجید نخست‌وزیر ژاپن از دیدگاه رهبر معظم انقلاببه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی ان اچ کی، آبه شینزو، نخست‌وزیر ژاپن با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران گفت‌وگو کرد.

آبه در این دیدار ابراز امیدواری کرد ایران تنش‌ها را از طریق گفت‌وگو کاهش دهد. روحانی در آغاز این دیدار ژاپن را کشوری مهم در آسیا و دوست قدیمی ایران توصیف کرد. روحانی به دیدار آبه شینزو در ماه ژوئن از تهران نیز اشاره کرد.

آبه شینزو در این دیدار گفت: در ماه ژوئن آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر معظم ایران به طور شفاف به من اعلام کرد که ایران هیچ قصدی برای تولید و استفاده از تسلیحات اتمی ندارد. شما هم به من گفتید که خواهان جنگ نیستید. ما از خواست رهبران ایران برای رسیدن به صلح از راه مذاکره استقبال می‌کنیم.

آبه شینزو از حسن روحانی خواست به تلاش خود برای کاهش تنش ادامه دهد. نخست وزیر ژاپن همچنین به ایران توصیه کرد که به توافق اتمی سال ۲۰۱۵ پایبند باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
برای ژاپن متاسفم...ژاپن همون کشوری بود که آمریکا با وحشیگری تمام هیروشیما و ناکازاکی رو بمباران اتمی کرد و میلیون ها میلیون انسان و زن و بچه رو کشت تا جایی که الان هم با گذشت چندین سال خیلیاشون به سرطان و بیماری های ناعلاج مبتلا هستن..اونوقت هنوز که هنوزه نه تنها امریکاییان به ظاهر حامی حقوق بشر ازشون یه عذرخواهی نکرده حداقل یه ابراز پشیمانی ساده بدتر نیرو ها و پایگاه های نظامیشو تو این کشور بیشتر کرد و کرده هنوز هم ژاپنی ها باید زیر سلطه آمریکا باشن....پیشرفته هستن اما استقلال ندارن و به سادگی تسلیم امریکا شدن ...و این به هیچ دردی نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۴ مهر ۱۳۹۸
جهت اطلاع جنابعالی عرض می کنم که امروزه در دنیا کشورهای استعمارگر به صورت علنی و رسانه ای از مستعمره های خودشان حرف نمی زنند ولی جالب است بدانید که در حال حاضر 3 کشور به صورت رسمی به عنوان مستعمره های امریکا هستند که عبارتند از: آلمان، کره جنوبی و ژاپن. بنابراین تاسف بابت مردم کشوری که صلاحیت مسئولین آن ها را امریکایی ها تایید یا رد می کنند خیلی موضوعیت ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
artemis
۰۸:۴۵ ۰۴ مهر ۱۳۹۸
ژاپن هم کشور استعمارگری بود در دوران جنگ جهانی و اگر جنگ همینطور ادامه پیدا می کرد تا قاره استرالیا تحت استعمار خودش قرار داده بود... دو اینکه ژاپنیها به دلیل فرهنگی که دارند دشمنیهاشون آشکار نمی کنند... این قانون سامورایی... دشمنی پنهانه و ظاهرا دوست هستن با آمریکا.... در واقع تا جایی با آمریکا رفاقت دارند که منافعشون در جهان تامین بشه.... اگر به یک ژاپنی بدی و دشمنی کردی و بعد دیدی با تو همچنان دوسته باید به دوستیش شک کنی... دوستی ژاپن و آمریکا دوستی خاله خرسه..... پایگاه های نظامی آمریکاا در ژاپن سالانه دارند هزینه هنگفتی پرداخت می کنن به دولت ژاپن... ژاپن داره از ظرفیت نظامی آمریکا سواستفاده می کنه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
آبه شینزو از حسن روحانی خواست به تلاش خود برای کاهش تنش ادامه دهد. ؟؟!!!
یه طوری حرف می زنند که انگار ما مسبب این تنش ها هستیم که باید برای کاهش آن تلاش کنیم . بهتر است این حرف را به رییس جمهور امریکا و سایر کشورهای اروپایی بگوید که همه تنش های منطقه زیر سر آنهاست .دستگاه دیپلماسی کشور باید با قاطعیت به این لحن گفتار سران برخی کشورها پاسخ دهد .چون این نوع گفتار مقدمه چینی برای جو سازی و به دروغ متهم کردن کشور عزیزمان به تنش زایی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
آبه شینزو از حسن روحانی خواست به تلاش خود برای کاهش تنش ادامه دهد. ؟؟!!!
یه طوری حرف می زنند که انگار ما مسبب این تنش ها هستیم که باید برای کاهش آن تلاش کنیم . بهتر است این حرف را به رییس جمهور امریکا و سایر کشورهای اروپایی بگوید که همه تنش های منطقه زیر سر آنهاست .دستگاه دیپلماسی کشور باید با قاطعیت به این لحن گفتار سران برخی کشورها پاسخ دهد .چون این نوع گفتار مقدمه چینی برای جو سازی و به دروغ متهم کردن کشور عزیزمان است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
ژاپنیها به اقتدار ایران غبطه میخورن اونوقت یه عده غربزده نادون داخلی از هر فرصتی واسه کوبیدن و ناامید کردن کشور و مردم استفاده میکنن...هیچکس کامل نیست..هیچ جای دنیاام بهشت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
سلام یک عمر کنجشک جای قناری به ایرانیها قلب کردن زابن کشور نیست زابن هویت ندارد زابن هیجی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
خاک عال. کارمون به جایی رسیده که ژاپن هم که نوکر بیجیره مواجب امریکاست مثل امریکایی ها ایران رو محور شرارا معرفی میکنه و میگه خواهان این هستیم که ایران برای کاهش تنش اقدام کنه و به توافق اتمی 2015 پایبند باشه. اقای روحانی ازش میپرسیدی همین توصیه رو هم به امریکا کردی یا نه؟
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
هر کشوری در جهان اگر جلوی آمریکا بایستد آمریکا ان را محور شرارت مینامد و همه تائید میکنند چون همه آخورشان دست یانکی ها است و اگر تایید نکنند میشوند غلام حلقه بهگوش بی جیره و مواجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
چه چیزی برای آمریکا بهتر از اینکه یک کشور را با بمب اتمی نابود کنه و بعد اون کشور هم به جمع سایر نوکران آمریکا اضافه شده باشه؟
آخرین اخبار