امام جمعه بوشهر:

دشمن به دنبال کمرنگ کردن اربعین حسینی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: دشمن در سال‌های گذشته تلاش‌های گسترده‌ای انجام داد که این حرکت گسترده را کمرنگ کند اما نتوانست به هدف خود برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری امروز در گردهمایی فرهنگی آموزشی ستاد اربعین حسینی استان بوشهر  گفت: این گونه که تاریخ نشان می‌دهد نخستین گروهی که در اربعین به کربلا رفته است دو نفر بوده‌اند که اکنون این حرکت به بیش از ۲۰ میلیون نفر گسترش یافته است.

دشمن به دنبال کمرنگ کردن اربعین حسینی است

او افزود: دشمن در سال‌های گذشته تلاش‌های گسترده‌ای انجام داد که این حرکت گسترده را کمرنگ کند. مامورانی را در مسیر قرار می‌دادند که مردم را متفرق کنند، اما نتوانستند جلوی سیل گسترده مردم در روز اربعین را بگیرند و مجبور به عقب نشینی می‌شدند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: در حوزه موکب داری طبق نظر سنجی که صورت گرفته است استان بوشهر از استان‌های ممتاز در این حوزه بوده است.

آیت الله صفایی بوشهری پیاده روی اربعین را بزرگترین جمعیت انسانی و دینی جهان عنوان کرد که هر ساله تکرار می‌شود.

نام نویسی بیش از ۳۶ هزار بوشهری برای شرکت در مراسم اربعین

 استاندار بوشهر هم بیان کرد: در حالی که پارسال در مجموع ۳۵ هزار نفر از این استان در مراسم اربعین حسینی شرکت کردند امسال تا کنون ۳۶ هزار و ۴۰۰ نفر برای حضور در این مراسم ثبت نام کرده‌اند.

عبدالکریم گراوند ادامه داد: استان بوشهر از نظر تعداد افراد ثبت نام کننده برای شرکت در مراسم اربعین رتبه هفتم را در کشور دارد، اما به نسبت جمعیت رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

دشمن به دنبال کمرنگ کردن اربعین حسینی است

استاندار بوشهر افزود: استان بوشهر افزون بر اینکه دارای زائر اربعین است، با توجه به موقعیت جغرافیایی خود، میزبانی از زائران اربعین حسینی را هم بر عهده دارد.

گراوند تصریح کرد: دشمن تمام تلاش خودرا به کار گرفته تا به حرکت عظیم حضور گروه‌های مختلف در مراسم اربعین حسینی ضربه وارد کند که باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم به هدف شوم خود برسد.

تلاش همه جانبه نیروی انتظامی برای حفظ امنیت زائران اربعین

فرمانده انتظامی استان بوشهر نیز در این مراسم گفت: پیاده روی اربعین، حرکتی بزرگ است که جهان اسلام هر سال آن را تکرار می‌کند.

سردار خلیل واعظی افزود: سرویس‌های جاسوسی بیگانه و دشمنان جهان اسلام به شکل گسترده بر روی موضوع اربعین برنامه ریزی کرده اند که از زائران و موکب داران می‌خواهیم در این زمینه هوشیار باشند.

دشمن به دنبال کمرنگ کردن اربعین حسینی است

او با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین، پیوند‌های بین دو ملت عراق و ایران را محکم‌تر کرده است، ادامه داد: در سال‌هایی که پیاده روی اربعین صورت گرفته، کوچکترین نا امنی در آن رخ نداده است که این موضوع برای بسیاری از دشمنان از جمله حامیان داعش سخت بوده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۶۰ موکب استان بوشهر برای میزبانی از زائران اربعین، گفت: بخشی از این موکب‌ها در داخل و بخشی در خارج از استان است و به نیرو‌های انتظامی شهرستان‌ها اعلام شده اطلاعات مربوط به موکب‌های استان را دریافت و اقدامات لازم برای تامین امنیت آن‌ها را فراهم کنند. در همین حال موکب داران هم باید مراقب باشند.

سردار واعظی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در ایام اربعین در آماده باش کامل قرار دارد و افزود: استان بوشهر نیرو‌هایی برای تامین امنیت به استان خوزستان اعزام خواهد کرد.

او با اشاره به نقش فضای مجازی گفت: در فضای مجازی می‌بینید که دشمنان چگونه زمینه‌سازی می‌کنند که این حرکت گسترده کمرنگ شود و نقص‌های موجود را گسترده می‌کنند که ما باید هوشیاری خود را پیش از پیش حفظ کنیم.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به وحدت میان تشیع و تسنن، بیان کرد: اهل تسنن تا کنون نه تنها هیچ واکنش منفی به موضوع پیاده روی اربعین نداشته بلکه از آن استقبال کرده، که این موضوع موجب تعجب دشمنان شده است.

دشمن به دنبال کمرنگ کردن اربعین حسینی است

در این مراسم از خدمات ۵۰ موکب دار استان بوشهر در اربعین گذشته قدردانی شد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.