مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان:

جنگ تحمیلی عظمت ایران را در جهان منتشر کرد

حجت الاسلام حسینی دیباجی با توجه به فرمایشات امام راحل (ره) گفت: جنگ تحمیلی شکوه و عظمت ایران و اسلام را در جهان منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت الاسلام سید محسن حسینی دیباجی مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس به مناسبت گرامیداشت روز سرباز در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در جمع سربازان نیرو‌های مسلح استان با توجه به فرمایشات امام راحل (ره) با بیان اینکه جنگ تحمیلی و دفاع مقدس خیانت دشمنان ایران را به جهان ثابت کرد گفت: در مقابل جنگ تحمیلی شکوه و عظمت ایران و اسلام را نیز در جهان منتشر کرد.

او  با اشاره به آیات قرآن کریم با بیان اینکه مسلمانان باید خود را قدرتمند کنند تا دشمن از آنان بترسد افزود: در دفاع مقدس ملت ایران با دست خالی، ولی با ایمان قوی و روحیه حماسی به جنگ با دشمنان رفتند.

حجت الاسلام حسینی دیباجی با اشاره به اینکه طولانی‌ترین جنگ در قرن بیستم جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود تصریح کرد: دشمنان در جنگ تجهیزات زیادی داشتند و در مقابل ایثار، فداکاری و از جان گذشتگی ملت ایران نتوانستند طاقت بیاورند.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه افتخار ما هشت سال دفاع در مقابل دشمنان متجاوز بود با توجه به فرمایشات امام راحل (ره) گفت: جنگ یک دانشگاه بود و مومنانی را تربیت کرد که توسل به آنان مانند امامزادگان است.

وی با بیان اینکه اعتقاد محکم رزمندگان به شهادت باعث موفقیت ملت ایران در دفاع مقدس بود تصریح کرد: عشق به شهادت در رزمندگان دفاع مقدس موج می‌زد و ایثار و از خود گذشتگی رزمندگان نیز نقش بسزایی در پیروزی داشت.

حجت الاسلام حسینی دیباجی با بیان اینکه برنامه ریزی دشمنان برای سرنگونی انقلاب اسلامی همیشه با شکست مواجه است افزود: هنوز دفاع مقدس ادامه دارد، ولی شیوه آن عوض شده است و در حال حاضر دشمن با جنگ اقتصادی می‌خواهد حس ناامیدی به مردم القاء کند.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در پایان با بیان اینکه انقلاب ما مورد عنایت اهل بیت (ع) است تصریح کرد: خداوند می‌خواهد انقلاب اسلامی به انقلاب امام زمان (عج) متصل شود.

سرهنگ علی خالقیان معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان نیز در این مراسم با بیان اینکه دفاع مقدس ما یک گنجینه است گفت: استکبار جهانی با روش‌های مختلف موفق نشد انقلاب اسلامی را از مسیر خود منحرف و یا حذف کند.

وی با بیان اینکه حضور جوانان در دفاع مقدس بسیار مهم و چشمگیر بوده است افزود: جوانان با وحدت و سن کم توانستند جنگ را پیش ببرند و دوشادوش سایر رزمنگان حماسه آفرینی کنند.

سرهنگ خالقیان با بیان اینکه یکی از بارزترین ویژگی‌های دفاع مقدس ولایت مداری است تصریح کرد: جنگ و دفاع ما مردمی بود و نقش اصلی را مردم ایفا کردند و با حضور خود در جبه‌های حق علیه باطل و پشتیبانی از رزمندگان توانستند جنگ را به پیروزی برسانند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ۴۱ بار جوانان را مخاطب خود قرار داده است خطاب به جوانان افزود: در دهه پنجم انقلاب اسلامی شما جوانان باید با تحصیلات عالیه مشکلات انقلاب را رفع کنید.

وی در پایان گفت: در این مراسم از ۲۰ سرباز نمونه نیرو‌های مسلح استان سمنان با ملاک‌های بصیرت، دینداری، کارآفرینی، دانش و پژوهش و نظم و انظباط تجلیل به عمل می‌آید.

سرهنگ محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان نیز در این مراسم گفت: دوران دفاع مقدس که منجر به پیروزی جبهه حق علیه باطل شد از حماسی‌ترین و ماندگارترین دوران‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌آید.

وی افزود: سربازان در دوران دفاع مقدس مجاهدان فی سبیل الله بودند و نقش بی‌بدیلی در دفاع مقدس و پاسداری از ارزش‌های دینی و انقلاب ایفا کرده‌اند.

سلامی گفت: دفاع مقدس گنجینه بزرگی از حماسه‌ها، ایثارها، فداکاری‌ها رزمندگان اسلام است که شاید هیچگاه نتوانیم تمامی این رشادت‌ها را به قلم یا به تصویر بکشیم.

وی اضافه کرد: سربازان در طول دوران دفاع مقدس با حضوری شجاعانه در عملیات‌های مختلف و نثار جان و خون برای کشورشان سرمایه‌ای از جنس افتخار و عزت اندوختند و نقشی تاریخ ساز داشتند و برای دفاع از اسلام دوشادوش سایر نیرو‌ها حماسه آفریدند.

سلامی گفت: سربازان در دوران دفاع مقدس مجاهدان فی سبیل الله بودند و نقش بی‌بدیلی در دفاع مقدس و پاسداری از ارزش‌های دینی و انقلاب ایفا کرده‌اند.

این مسئول متذکر شد: محیط نظامی برای سربازان دانشگاهی است که از آن درس ایثار، مقاومت، گذشت، با هم بودن و با هم فکر کردن برای ملت و مردم فدا شدن را می‌آموزند، لباس نظامی دارای ارزشی است که همه ما باید احترام آن را حفظ کنیم و در راه دفاع از میهن از هیچ اقدامی فروگذار نباشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان خاطرنشان کرد: توکل به خدا، یکپارچگی و وحدت ملت ایران، پیروی از ولایت رمز پیروزی ملت ایران در دوران دفاع مقدس بود.

گفتنی است، در پایان مراسم نیز از ۲۰ سرباز نمونه نیرو‌های مسلح استان سمنان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام / ر

تجلیل از سربازان نمونه نیروهای مسلح استان سمنان

برچسب ها: سپاه ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.