افزایش سرعت پیشرفت کشور را در همه امور

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: الگو گرفتن از فرهنگ دفاع مقدس، سرعت پیشرفت کشور را در همه امور بالا می‌برد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در همایش تبیین نقش اصناف در دفاع مقدس که امروز (سوم مهر) در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، نهضت عاشوار را سرچشمه عرفان، اساس دین و پایه حق‌طلبی علیه ظالمان در طول تاریخ دانست و گفت : این قیام باعث شد همه ارزش‌های دین احیا شود.

او با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس نیز منشا گرفته از همین قیام عاشورا است، افزود: دفاع مقدس بدون تعارف یک گنج و نعمت عظیم برای ما است و امروز نه تنها مردم ایران بلکه ملت‌های دیگری که ایران را الگو قرار داده اند نیز از سود این گنج بهره‌مند می‌شوند.

فرماند سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه با اشاره اینکه در سال‌های قبل از انقلاب و جنگ تحمیلی دشمنان اینگونه به ایران القا کرده بودند که توان انجام هیچ کاری را ندارد، گفت: ما در جنگ تحمیلی نه تنها به خودباوری و خوداتکایی رسیدیم، بلکه دانستیم که ملتی پیروز هستیم.

ریحانی گفت: هرآنچه که امروز از پیشرفت در زمینه‌های مختلف در کشور داریم مرهون دفاع مقدس است و تداوم این فرهنگ سرعت رسیدن ما به موفقیت‌های بیشتر را افزایش می‌دهد.

 فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه گفت: در شرایطی که در گذشته حتی یک موشک نداشتیم و نمی‌توانستیم یک پل احداث کنیم، امروز از هشت قدرت برتر جهان در زمینه سدسازی هستیم و از اقتدار نظامی خوبی برخوداریم.

او گفت: دشمن فکر می‌کرد در شرایطی که ایران درست پس از پیروی انقلاب اسلامی درگیر مشکلات متعدد، جنگ‌های داخلی، ترور، کودتا، مشکلات اقتصادی و ... است می‌تواند در یک عملیات برق آسای چند هفته‌ای ایران را زمین‌گیر کند، اما جوانان ما با دست خالی در برابر دشمن ایستادند و آن‌ها را زمین‌گیر کردند.

ریحانی با بیان اینکه دشمنی ۴۰ ساله استکبار علیه ما نیز به دلیل از دست رفتن امپراتوری آن‌ها در منطقه و قدرت جمهوری اسلامی است، گفت: مشکل اصلی دشمن امروز با برجام یا بمب هسته‌ای نیست، بلکه آن‌ها نگران قدرت از دست رفته خود هستند و از اقتدار ایران می‌ترسند.

او با بیان اینکه سایر کشور‌های منطقه نیز با تاثیرپذیری از ایران در برابر این قدرت‌های استکباری ایستاده‌اند، گفت: نمونه این ایستادگی را در مبارزات فلسطین علیه اسرائیل و یمن علیه دشمنان می‌بینیم.

او با بیان اینکه امروز آمریکا دچار تنزل سیاسی شده و نمی‌تواند قدرت ایران را تحمل کند، راه مقابله در برابر دشمنان در شرایط کنونی را حفظ فرهنگ دفاع مقدس اعلام کرد و افزود: این انقلاب از ابتدا با پشتوانه مردمی پیروز شد و با گذشت ۴۰ سال این پشتوانه به قوت خود باقی است.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه گفت: در شرایطی که دشمن فکر می‌کرد انقلاب جشن ۴۰ سالگی خود را نمی‌بیند، اما مردم سال گذشته حضور بیشتری در حمایت از نظام و انقلاب به هم رساندند. به واقع مردم با وجود گلایه‌مندی که از مشکلات، عملکرد برخی مسئولین و کم کاری‌ها دارند، اما باز هم پای انقلاب ایستاده‌اند.

ریحانی از نقش مردم استان کرمانشاه در ایام جنگ تحمیلی هم یاد کرد و افزود: اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند کرمانشاه سینه ستبر ایران اسلامی است، شعار نیست و ایشان بر اساس واقعیات و حکمت این صحبت‌ها را مطرح کردند.

او با بیان اینکه کرمانشاه دو سال قبل از آغاز رسمی جنگ تحمیلی درگیر جنگ‌های متعدد داخلی در مناطق کردستان، مریوان، مهاباد، پاوه و ... بود، گفت: در زمان جنگ تحمیلی نیز کرمانشاه بیشترین نیرو را برای جنگ اعزام کرد و حدود ۱۶۰ هزار نفر از جوانان در قالب چهارده یگان رزمی به دفاع از کشور پرداختند.

او با بیان اینکه دشمن روی کرمانشاه به دلیل فاصله کوتاه آن تا بغداد حساب ویژه‌ای باز کرده بوده، افزود: کرمانشاه کارنامه درخشانی در جنگ داشت، اگرچه بعد از جنگ دچار محرومیت‌هایی در زمینه ساخت و ساز صنعت و... شد.

ریحانی در بخش پایانی سخنان خود از نقش بازاریان در حمایت از نظام از زمان پیروزی انقلاب تا جنگ تحمیلی هم یاد کرد و گفت: این نقش هم به جهت حمایت‌های مالی آنان و هم حضور تجار و بازاریان در جبهه‌ها بود.

او با بیان اینکه در طول تاریخ همواره برای پیشبرد نهضت‌های دینی و انقلابی پشتوانه مالی نیاز بوده، افزود: حتی در زمان پیامبر اسلام نیز پشتوانه مالی و معنوی حضرت خدیجه (س) به کمک پیغمبر آمد .

 

 

انتهای پیام/د

قیام باعث شد همه ارزش‌های دین احیا شود

 

برچسب ها: سپاه ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.