موکب حضرت زهرا(س)، بزرگترین موکب استان اصفهان

مسؤول موکب حضرت زهرا (س) اصفهان گفت:مجموعه موکب حضرت زهرا به عنوان بزرگترین موکب استان اصفهان با سیزده مجموعه فرهنگی از رزمندگان اسلام تا مجمع خیران مسجدساز همکاری دارد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،سید علی موسوی مسؤول موکب حضرت زهرا (س) اصفهان در نشست خبری موکب حضرت زهرا (س) اصفهان اظهار کرد: موکب حضرت زهرا از سال ۹۶ با هدف خدمت‌رسانی بهداشتی به زائران امام حسین (ع) در مراسم پیاده‌روی اربعین آغاز به کار کرد و پس از آن عرصه‌های اقامتی تغذیه و درمانی را در دستور کار قرار داد.

مسؤول موکب حضرت زهرا (س) یادآور شد: در سال ۹۶ روزانه جمعیتی بالغ بر ۴ تا ۶ هزار نفر در این موکب اسکان می‌یافتند و ۱۰ هزار نفر مراجعه‌کننده از خدمات بهداشتی استفاده می‌کردند که انجام این امور بر عهده ۲۰۰ نفر خادم خواهر و برادر بود.

او ادامه داد: تعداد زائران اسکان داده شده در سال ۹۷ به روزانه ۸ تا ۱۲ هزار نفر رسید که افزایش ۶۰ درصدی ظرفیت اسکان خواهران نسبت به سال گذشته از موارد شایان ذکر بود، آمار مراجعان بخش بهداشتی درمانی در سال ۹۷ به روزانه ۱۸ هزار نفر رسید و در این سال روزانه ۱۵ تا ۲۵ هزار پرس غذا بین زائران توزیع شد.

موسوی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ شش شب مراسم روضه‌خوانی و یک شب قافله عزاداری به سمت حرم حضرت امام حسین با حضور ۱۵ هزار نفر از زائران برگزار شد.

مسؤول موکب حضرت زهرا (س) بیان کرد: برنامه‌ریزی فعالیت‌های موکب در اربعین ۹۸ از سال گذشته شروع شده، اما فعالیت‌های اجرایی از عید غدیر در دفتر موکب واقع در خیابان خواجه نظام الملک آغاز شده است.

اواضافه کرد: فعالیت موکب حضرت زهرا در اربعین ۹۸ در قالب دو موکب در یکی در شارع شهدا کربلا با ظرفیت ۸ تا ۱۲ هزار نفر و دیگری در خیابان باب بغداد با فاصله ۵۰۰ متر از حرم حضرت عباس با ظرفیت ۴ تا ۵ هزار نفر خواهد بود.

موسوی اظهار کرد: مجموعه موکب حضرت زهرا به عنوان بزرگترین موکب استان اصفهان با سیزده مجموعه فرهنگی از رزمندگان اسلام تا مجمع خیران مسجدساز همکاری دارد و از ظرفیت‌های آنان در راستای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به زائران استفاده می‌کند.

مسؤول موکب حضرت زهرا (س) تصریح کرد: فعالیت موکب از پنجم صفر (۱۲ مهر ماه) تا ۲۳ صفر (۳۰ مهرماه) خواهد بود، اما پذیرایی از زائران از ۱۰ تا ۲۳ صفر انجام می‌شود.

او عنوان کرد: گروه پیشرو از متشکل از خادمان فنی، فرهنگی، فضای مجازی و درمانی روز گذشته راهی کربلا شدند و امروز در نجف اشرف مستقر هستند و از روز شنبه احیای ساختمان موکب را پیگیری می‌کنند.

موسوی تأکید کرد: حضور موکب حضرت زهرا در کربلا برای کمک به موکب‌های عراقی است، رزرو اسکان برای هیچ گروهی انجام نخواهد شد، شرط پذیرش حضور در موکب است و هر نفر می‌تواند تا سه روز در این موکب اسکان پیدا کند.

مسؤول موکب حضرت زهرا (س) اضافه کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی و کاهش ارزش ریال در برابر دینار هیچ چیزی را نمیتوانیم در عراق خریداری کنیم، به عنوان مثال یک هندوانه در عراق ۵۰ هزار تومان قیمت دارد، قیمت یک لیتر گازوئیل که در ایران ۳۰۰ تومان است، اما در عراق ۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

او اضافه کرد: ارتباطات دولتی این موکب منحصر به اخذ مجوز‌ها است، نیاز‌های این موکب از کمک‌های مردمی تأمین می‌شود و تمام هزینه‌های خادمان بر عهده خودشان است.

موسوی در تشریح هزینه‌های موکب گفت: اداره موکب در سال ۹۶ مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان هزینه داشت که ۶۵ میلیون تومان بدهکار شدیم، در سال ۹۸ یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون هزینه کردیم و ۱۵۹ میلیون تومان بدهکار هستیم، پیش‌بینی می‌کنیم اداره موکب در سال جاری به ۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد.

مسؤول موکب حضرت زهرا (س) یادآور شد: در کمک به سیل‌زدگان کشور از ۱۸ فروردین سال جاری تاکنون درگیر خدمت‌رسانی بودیم که در ۴۵ روز اول به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شد و ۴۴ کامیون بار به مناطق سیل‌زده لرستان، خوزستان، گلستان و سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

علاقه‌مندان به همکاری با موکب حضرت زهرا (س) اصفهان می‌توانند برای کمک نقدی و غیرنقدی به دفتر این موکب واقع در خیابان احمدآباد، خیابان خواجه نظام‌الملک مراجعه کنند.

انتهای پیام/م

 

پذیرایی موکب حضرت زهرای اصفهان از ۱۲ هزار زائر اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار