استاندار اردبیل:

پروژه‌های فرودگاه اردبیل در سفر رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد

استاندار اردبیل گفت: پروژه‌های فرودگاه اردبیل در سفر ریاست محترم جمهوری مورد بهره قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در حاشیه بازدید از باند جدید فرودگاه اردبیل از افتتاح چند پروژه از جمله ترمینال جدید این فرودگاه در سفر ریاست محترم جمهوری خبر داد و گفت: این ترمینال با مساحت ۸۱۰۰ متر و هزینه‌ای بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال (۶۰میلیارد تومان) از اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اجرا و آماده بهره برداری است.

او ادامه داد: این ترمینال قابلیت استفاده برای سفر‌های داخلی و خارجی را دارا است.

استاندار اردبیل افزود: دومین پروژه این فرودگاه ساختمان پاویون VIP می‌باشد که با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰میلیارد ریال این ساختمان بهسازی کامل گردیده و به اندازه ۱۲۰متر مربع هم توسعه یافته و آماده بهره برداری است.

بهنام جو در ارتباط با پروژه بهسازی سطوح پروازی باند اصلی این فرودگاه گفت: باند اصلی فرودگاه اردبیل (۳۳-۱۵) که شامل بهسازی باند، تاکسی وی، اپرون و روشنایی (CATII) در حال اجرا می‌باشد و اعتبار مورد نیاز این پروژه ۱۰۰۰میلیارد ریال برآورد شده و در حال حاضر شاهد پیشرفت ۵۶ درصدی آن هستیم و در این سفر فاز اول این پروژه مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

او تصریح کرد: بهسازی باند اعم از زیر سازی و ۴ لایه آسفالت، بهسازی تاکسی وی، بهسازی اپرون محل خیزش هواپیما، و استریپ سازی تاکسی وی و اپرون استریپ کار‌هایی است که در پروژه باند ۳۳-۱۵ این فرودگاه در حال اجرا هستند.

استاندار اردبیل افزود: با اتمام پروژه‌های بهسازی باند ۳۳-۱۵ این فرودگاه قابلیت نشست و برخاست هواپیما‌های بزرگ از قبیل A۳۰۰-A۳۴۰ و بوئینگ ۷۷۷ را داشته و نسبت به اخذ گواهینامه بین المللی فرودگاهی نیز اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/ح

بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.