نام نویسی ۸۰ هزار استان فارسی برای سفر به کربلا

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس از خدمت رسانی موکب‌ها به ۹۳ هزار زائر در هر شبانه روز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسکندر قاسمی رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس در جلسه ستاد اربعین استان اظهار کرد: پس از ارزیابی و بررسی‌های لازم، ۶۶ موکب از استان فارس مجوز استقرار در مسیر‌های مرزی و درون کشور عراق را دریافت کردند که به زودی مستقر می‌شوند.

او افزود: با تجهیز این موکب‌ها پیش بینی می‌شود در هر شبانه روز ۹۳ هزار زائر در موکب‌های این استان اسکان داده و پذیرایی شوند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس اضافه کرد: موکب‌ها از پنجم ماه صفر تا ۳ روز بعد از اربعین حسینی به زائران خدمات ارائه می‌دهند.

علیرضا زینلی مدیرکل سازمان حج و زیارت فارس هم بیان کرد: ثبت نام زائرن استان در ۱۵۰ مکان و به دو روشِ نام نویسی در سامانه سماح و مراجعه حضوری به دفاتر زیارتی انجام می‌شود.

او افزود: تاکنون ۸۰ هزار زائر در سامانه سماح نام نویسی کرده اند و پیش بینی می‌شود این تعداد به ۱۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری فارس هم اظهار کرد: ۱۳ کمیته در استان فارس کار هماهنگی اعزام زائران و استقرار موکب‌ها را به عهده دارند و موظف شده اند همه امور امنیتی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و رفاهی زائران را تامین کنند.

ظفر افشون، مراسم اربعین و اعزام زائران به کربلا را یک حرکت ملی و اعتقادی دانست و از مسئولان دستگاه‌های اجرایی فارس و نماینده کمیته‌ها خواست که با نگاهی اعتقادی به این مراسم بنگرند تا این حرکت عظیم، به نحو احسن به سرانجامِ مقصود برسد.

انتهای پیام/چ

ثبت نام شهروندان استان فارس برای سفر به کربلا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.