کار بازسازی منازل سیل‌زده گلستان به اتمام رسید/تحویل ۱۳ هزار و ۷۰۰ واحدمسکونی به سیل‌زدگان

مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: ۱۳ هزار و ۷۰۰ واحدمسکونی در استان با اعتبار ۱۰۵ میلیارد تومان بازسازی و تحویل خانواده‌های سیل‌زده شده است.

کار بازسازی منازل سیل‌زده گلستان به اتمام رسید/تحویل ۱۳ هزار و ۷۰۰ واحدمسکونی به سیل‌زدگانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدتقی زمانی‌نژاد ظهر امروز در بازدید از روند ساخت و ساز واحد‌های مسکونی خسارت‌دیده در روستای آق‌تقه گفت: کل واحد‌های خسارت‌دیده استان بیش از ۲۱ هزار واحد مسکونی است که از این تعداد ۷ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی احداثی و ۱۳ هزار و ۷۰۰ واحد تعمیراتی مرحله اول با اعتباری بالغ بر ۱۰۵ میلیارد تومان به اتمام رسیده است و متقاضیان ساکن خانه‌هایشان شدند.

او افزود: دولت ۳ هزار واحد مسکونی را به عنوان سهمیه جدید به استان گلستان ابلاغ کرده و در حال حاضر تشکیل پرونده و معرفی به بانک در حال انجام است.


بیشتر بخوانید:افزایش خطر وقوع سیلاب/ احتمال وقوع سیل دوباره مانند ابتدای سال


مدیرکل بنیادمسکن استان بیان داشت: انتظار داریم که تا پایان مهرماه تعمیرات این خانه‌ها به اتمام برسد و از واحد‌های احداثی هم که تاکنون ۵ هزار و ۲۰۰ واحدمسکونی پی‌کنی شده و نزدیک به ۴ هزار واحد در مرحله فونداسیون قرار دارد.

او ادامه داد: ۲ هزار و ۳۵۰ واحد را اسکلت و نزدیک به ۹۷۰ واحد هم سقف زدیم و بنا داریم در روز روستا (۱۵ مهر ماه) بتوانیم ۵۰۰ واحد احداثی را هم تحویل متقاضیان دهیم.

زمانی نژاد تاکیدکرد: امیدواریم تا پایان آذر ماه واحد‌هایی که در مناطق سردسیر هستند، احداث و تحویل متقاضیان شود.

مرتضی صابری، رئیس بنیاد مسکن مراوه‌تپه نیز گفت: در این شهرستان ۶۷۳ واحد احداثی و ۲۰۰ واحد تعمیراتی داشتیم که همه واحد‌ها به بانک معرفی شده و حدود ۷۰ درصد واحد‌های مسکونی پی‌کنی و آرماتوربندی را انجام دادند و متوسط پیشرفت فیزیکی نیز حدود ۳۰ درصد است.

او گفت: در شهرستان مراوه‌تپه نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم و ۵ میلیارد تومان هم بلاعوض بین خسارت‌دیدگان توزیع شد.

انتهای پیام/س

پایان بازسازی منازل سیل‌زده در گلستان

برچسب ها: مسکن ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.