سردار مهماندار مطرح کرد؛

نحوه صحیح نصب و استفاده از پلاک‌ها در وسایل نقلیه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در مورد عدم استفاده از هرگونه پوشش و تغییر در وضع ظاهری پلاک وسایل نقلیه و ناخوانا بودن پلاک خودرو‌ها توضیحاتی داد.

نحوه صحیح نصب و استفاده از پلاک‌ها در وسایل نقلیهبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص عدم استفاده از هرگونه پوشش و تغییر در وضع ظاهری پلاک وسایل نقلیه و ناخوانا بودن پلاک خودرو‌ها و موتور سیکلت‌ها گفت:پلاک خودرو و موتور سیکلت‌ها میبایست بصورت کاملا خوانا در جای مخصوص در جلو و پشت خودرو و برای موتور سیکلت در پشت آن، نصب شود.

رئیس پلیس راهور فاتب افزود:رانندگانی که اقدام به پوشش یا مخدوشی پلاک‌های خود می‌نمایند، توسط عوامل پلیس راهور در سطح کلیه معابر پایتخت به صورت حضوری و با استفاده از دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلفات به صورت مکانیزه اعمال قانون می‌شود.

وی ادامه داد: به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، هرگونه تغییر در ارقام پلاک (مخدوشی) جرم بوده ودر صورت مشاهده ماموران پلیس ضمن جلوگیری از تردد این خودرو‌ها، علاوه بر اعمال جریمه ۶۰۰۰۰ تومانی و توقیف خودرو در پارکینگ، راننده متخلف راجهت سیر مرحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می کند.

سردار مهماندار خاطر نشان کرد: رانندگانی که اقدام به پوشش پلاک خود از طریق پوشاندن یا گذاشتن کاور و ... بر روی پلاک به منظور ورود به محدوده طرح ترافیک یا محدوده کاهش آلودگی هوا و ... می کند نیز برابر مقررات علاوه بر اعمال قانون به مبلغ ۶۰۰۰۰ تومان، برای آن تخلف هم جریمه خواهند شد.

سردار مهماندار در پایان بیان کرد:رانندگان توجه داشته باشند که پلاک وسیله نقلیه‌شان همواره باید همانند روز اولی که پلاک را تحویل گرفتند بدون هیچگونه مخدوشی و دستکاری در جلو و عقب خودرو نصب شده باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نیروی انتظامی ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار