فرماندار سربیشه گفت:برخی از روستا‌های سربیشه از عواید سوخت مرزنشینان محروم بودند که با پیگیری‌های استاندار ۱۲ روستا بحش درح نیز بهره‌مند از عواید سوخت مرزنشینی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند محمدی فرماندار سربیشه، پیش از ظهر پنج شنبه در بازدید رئیس کل کمیته امداد از روستا‌های منطقه درح سربیشه گفت : برخی از روستا‌های سربیشه از عواید سوخت مرزنشینان محروم بودند که با پیگیری‌های استاندار ۱۲ روستا بخش درح نیز بهره‌مند از عواید سوخت مرزنشینی شدند.

فرماندار سربیشه با اشاره به اینکه روستا‌های تیغناب و کباد از جمله این روستا‌ها هستند، بیان کرد: با دستور استاندار خراسان‌جنوبی ظرف یک هفته آینده عواید سوخت مرزنشینی به اهالی این روستا پرداخت می‌شود.

محمدی با بیان اینکه طبق آمار سرشماری تعداد خانوار‌های روستای تیغناب هجده خانوار بوده است، ادامه داد: بعد از تعلق گرفتن عواید سوخت مرز نشینی اکنون ۲۸ سرپرست خانوار در همین روستا ثبت نام کرده اند که نشان از مهاجرت معکوس دارد.

فرماندار سربیشه گفت: هر ۴۵ روز از محل عواید سوخت مرزنشینی حدود ۷۱۴ هزار تومان به هر خانواری تعلق می‌گیرد که این رقم و این ایده باعث ماندگاری و ثبات جمعیت در روستا‌های مرزی شده است.

محمدی یادآور شد: همچنین در روستای کباد هم که قبلا تنها ده خانوار ساکن بودند الان ۱۴ خانوار برای دریافت عواید سوخت ثبت نام کرده‌اند که جمعیت احصا شده و آمار به دفتر امور اقتصادی استانداری ارسال شده است.

انتهای پیام/ک

۱۲ روستای سربیشه از عواید سوخت مرزنشینی بهره‌مند شدند

برچسب ها: استانداری ، فرماندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.