ساعاتی قبل؛

آقای روحانی نیویورک را به مقصد تهران ترک کرد

رییس جمهور کشورمان پس از شرکت و سخنرانی در هفتاد و چهارمین اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل متحد ساعاتی قبل نیویورک را به مقصد تهران ترک کرد.

آقای روحانی نیویورک را به مقصد تهران ترک کردبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین آقای حسن روحانی که روز دوشنبه وارد نیویورک شده بود، در نخستین روز سفر با امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه و عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدارو گفتگو کرد.

برنامه کاری و فشرده رییس جمهور از صبح سه شنبه با جلسه مدیران ارشد رسانه‌های آمریکا آغاز شد و او در ادامه با خانم مرکل صدر اعظم آلمان و همچنین نخست وزیران ژاپن و اسپانیا دیدار و درخصوص راه‌های گسترش روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

 

رئیس جمهوری روز چهارشنبه را با حضور در محل مجمع عمومی سازمان ملل و سخنرانی در این مجمع و ارایه طرح ائتلاف امید آغاز کرد و در ادامه دیدار‌ها و گفت‌وگو‌های دوجانبه‌ای با سران برخی دیگر از کشور‌ها از جمله سوییس، انگلیس و سوئد داشت و در حاشیه این ملاقات‌ها نیز با شبکه فاکس نیوز مصاحبه کرده و به سوالات این شبکه در خصوص موضوعات منطقه‌ای و بین الملی پاسخ داد.

دیدار با دبیر کل سازمان ملل متحد و روسای جمهور ایرلند و عراق و نخست وزیران هند و اوگاندا وهمچنین نشست با نخبگان سیاست خارجی آمریکا و مصاحبه با شبکه سی بی اس از دیگر برنامه‌های آقای روحانی در جریان سفر به نیویورک بود.

پایان بخش برنامه‌های سفربه نیویورک برای هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل نیز کنفرانس خبری با حضور نمایندگان رسانه‌های بین المللی بود و پس از آن رییس جمهور و هیات همراه، نیویورک را به مقصد تهران ترک کردند.

انتهای پیام/

رئیس جمهور عازم تهران شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار