اجرای پروژه گردشگری "بام خلخال"؛ گردشگری زمستانی خلخال تقویت می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت:با توجه به رشد سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش گردشگری انتظار داریم این شهر به عنوان پایلوت گردشگری زمستانی معرفی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل صبح امروز در بازدید از پروژه سرمایه‌گذاری تفرجگاه میرعادل بولاغی و بام خلخال در شهرستان خلخال اظهار داشت: پروژه‌های متعددی در سطح شهرستان خلخال اجرا می‌شود و اداره کل نیز به منظور تشویق سرمایه‌گذاران به میزان 2 میلیارد تومان زیرساخت در پروژه‌ها هزینه کرده است.

او تصریح کرد: اقلیم کوهستانی خلخال و مناظر بدیع فرصت مطلوبی برای سرمایه‌گذاری به ویژه در گردشگری زمستانی است و به همین دلیل از تمامی طرح‌های متاقضی نهایت حمایت را داریم.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از جمله این پروژه‌ها، تفرجگاه میرعادل بولاغی است که نزدیک 2700 متر مربع سنگفرش با اعتبار 250 میلیون تومان در آن انجام شده است.

به گفته فلاحی 12 میلیارد تومان از محل اشتغال پایدار روستایی نیز تسهیلات به سرمایه‌گذار بخش خصوصی اختصاص یافته است، افزود: در این تفرجگاه تله سیژ و پیست اسکی پیش‌بینی شده است.

او با بیان اینکه همه ساله پیست اسکی در این منطقه به صورت سنتی دایر است، افزود: تجهیزات استاندارد پیست اسکی برای اندبیل خلخال و شابیل مشگین شهر از کشور اتریش خریداری شده و قرار است تا پایان سال 99 پیست اسکی اندبیل به بهره‌برداری برسد.

فلاحی به اجرای پروژه گردشگری بام خلخال نیز اشاره کرد و گفت: در تامین زیرساخت‌ها سرمایه گذارمورد حمایت قرار گرفته و حتی توسعه طرح را پیشنهاد داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه 6 راه ارتباطی اصلی در خلخال تعریف شده است، افزود: این شهرستان محل اتصال استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان، زنجان و اردبیل است.

فلاحی با بیان اینکه می‌توان رینگ گردشگری با جاذبه‌های گردشگری استان‌ها تعریف کرد، گفت: انتظار می‌رود استان‌های همسایه در تعریف محورهای جدید گردشگری شمال غرب کشور مشارکت کنند.

انتهای پیام/س

تقویت گردشگری زمستانی شهر خلخال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار