قدردانی امام جمعه قزوین از قوه قضاییه برای برخورد با مفاسد

امام جمعه قزوین گفت: اقدامات آیت‌الله رئیسی رییس قوه قضاییه در برخورد با مفاسد ستودنی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه قزوین گفت: از ریاست قوه قضائیه آیت الله رئیسی که با شفافیت، شجاعت، جدّیت و دغدغه‌مندی به میدان آمده و با مفاسد اقتصادی و هر نوع دیگر آن مبارزه می‌کند، قدردانی می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: بحمدالله قوه قضائیه عزم جدی کرده است تا با سوء استفاده کنندگان، اختلاس گران و زمین خواران برخورد جدی کند و به همه این افراد خداقوت می‌گوییم.

او از رئیس قوه قضائیه خواست بیش از پیش این توجه را به استان قزوین داشته باشند و این استان را در اولویت سفر‌های استانی قرار دهند و از نزدیک شرایط جامه کارگری، کارخانه‌ها و زمین خواری‌ها که شرایط خوبی ندارد را مشاهده و تصمیمات سریع تری اخاذ کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: هشت سال جنگ تحمیلی با پیروزی رزمندگان اسلام و با افتخار و عزت به پایان رسید و امروز خط مقدم ما شلمچه و جبهه‌های آبادان و قصرشیرین و پل ذهاب نیست بلکه خط مقدم ما دریای مدیترانه، یمن، غزه، سوریه و لبنان است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: سردار سلیمانی ها، سردار حسین همدانی‌ها و فرماندهان دیگر که برای کشور ما افتخار آفریدند مدت‌ها در جبهه مقاومت جانفشانی کردند و عامل پیروزی جبهه مقاومت سوریه بر دشمنان و تروریست‌های جهانی شدند.

این خطیب نمازجمعه عنوان کرد: باید خدا را شاکر باشیم که در دوره‌ای توان تامین اسلحه و تانک و تجهیزات نظامی را نداشتیم، اما امروز با اقتدار و عظمت تمام به شرایطی دست پیدا کردیم که آمریکا و اسرائیل با همه توان خود، خوب می‌دانند که باید در مقابل تکنولوژی دفاعی ایران مراقب رفتار خود باشند، به خصوص با سقوط پهپاد آمریکایی این واقعیت پیش از گذشته برای آن‌ها آشکار شد.

او گفت: امروز ادبیات مستکبران جهانی با ایران تغییر کرده است زمانی آن‌ها با زورگویی به دنبال تحمیل هرچیزی به ما بودند، اما امروز به برکت دین، تقوا و قرآن جرئت زورگویی و تهدید ایران اسلامی را ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: در قصه مذاکره رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمایشاتی داشتند و فرمودند که آمریکا در حال پیاده کردن فشار حداکثری است؛ یعنی می‌خواهد با تحریم و هر کار دیگری، جمهوری اسلامی را پای میز مذاکره بکشاند و به هر چه می‌خواهد برسد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: رهبری فرمودند مذاکره در این شرایط به معنای پیروزی راهبرد فشار حداکثری است؛ اگر آمریکایی‌ها موفق می‌شدند معنایش این بود که از این پس هر خواسته‌ای داشتند با تهدید و فشار، جامه عمل بپوشانند.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: منظور رهبر معظم انقلاب این است که باید در مقابل این فشار حداکثری بایستیم و شکست را به آمریکا و آمریکایی‌ها بچشانیم.

او گفت: در این جنگِ حق و باطل که فرمانده جبهه حق، رهبر مقتدر انقلاب اسلامی است، باید همه با همین آهنگ حرکت کنند و رییس جمهور و وزارت امور خارجه نیز باید همین رویه را در پیش بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: الحمدالله آحاد مردم گوش به فرمان رهبری هستند و در مذاکره و اظهار نظر‌ها نیز باید شاهد این عزت و اقتدار باشیم، هر چند دشمن این را نمی‌پسندد و می‌خواهد مسلمانان و مؤمنان را ضعیف و ذلیل ببیند.

نماینده، ولی فقیه در استان افزود: در یمن حدود ۹۰ هزار غیرنظامی در جنگ نیابتی امریکایی سعودی صهیونیستی به شهادت رسیدند و حدود ۸۵ هزار کودک زیر پنج سال در فشار و بیماری و سوءتغذیه قرار گرفتند و بیمارستان‌ها و منازل زیادی نابود شدند. اما صدای شورای امنیت و حقوق بشر و سازمان ملل و مدعیان دموکراسی بلند نشد و از این جنایت‌ها حمایت کردند، اما زمانی که ۱۰ پهپاد یمنی تاسیسات نفتی سعودی‌ها را بمباران کرد و روزانه بیش از پنج میلیون بشکه نفت را کاهش دادند فریاد مدعیان بشر بلند شد.

او ادامه داد: ما به عنوان جمعیت نمازگزار به مدعیان حقوق بشر می‌گوییم که شما به دنبال این نباشید که این پهپاد‌های یمنی از کجا به سمت شما آمده است، بلکه شما بدانید که این پهپاد‌های هر زمان و هر مکانی ممکن است بالای سر شما حاضر شود و آنطور که لازم است شما را تنبیه کند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: شاید یک دوره‌ای این پهپاد‌ها فقط از ایران اسلامی به آسمان بلند می‌شد، اما امروز در یمن، سوریه، فلسطین، لبنان و در جای جای کشور‌های جبهه مقاومت شاهد اقتدار مسلمانان هستیم تا هر نقطه از منطقه را برای متجاوزان، رژیم منحوس صهیونیستی و سعودی‌ها نا امن کنند.

خطیب جمعه قزوین اظهار کرد: منافقین کسانی هستند که با هم نشینی با کافران خوشحال می‌شوند و لبخند می‌زنند و در مقابل با مؤمنان رابطه خوب و صمیمی ندارند و از دیدن آنها، ناراحت می‌شوند، آن‌ها گمان می‌کنند از کافران عزتی نصیبشان می‌شود، در حالی که جز خواری و ذلت چیزی به دست نمی‌آورند.

او گفت: همه عزت‌ها نزد خدای متعال است و هر کسی عزت می‌خواهد باید سراغ خدای متعال برود و باید بدانیم جای دیگر عزتی وجود ندارد و مؤمنان باید هوشیار باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی درباره مراسم پیاده اربعین هم گفت: از همه مردم می‌خواهیم در حماسه اربعین مشارکت داشته باشند و موکب‌های داخلی را نیز جدی بگیریم و اگر نمی‌توانیم در پیاده روی حضور پیدا کنیم به افرادی که در اسکان و پذیرایی زائران مشارکت دارند، کمک کنیم.

امام جمعه قزوین در ادامه یاد شهید سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد، شهیدان فکوری، فلاحی، نامجو، کلاهدوز و جهان‌آرا را گرامی داشت.

انتهای پیام/ک

خطبه های نماز جمعه قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار