کشت گندم بنیان کشاورزی محسوب می‌شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: گندم بنیان کشاورزی محسوب می‌شود و خوزستان در زمینهٔ تولید گندم برای کشور اهمیت بالایی دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: جلسه هم‌اندیشی توسعه طرح ملی گندم بنیان که در سازمان جهاد کشاورزی  برگزار شد.

او با اشاره به اهمیت کشت گندم در کشور بیان داشت: گندم در بسیاری از کشور‌ها و از جمله کشور ما بنیان کشاورزی محسوب می‌شود و خوزستان در زمینهٔ تولید گندم برای کشور اهمیت بالایی دارد.

کشاورز افزود: خوزستان در تولید محصولاتی ازجمله گندم و شکر در رتبه نخست کشور قرار دارد و بسیاری از محصولات کشاورزی  و باغی کشور در این استان تولید می‌شود بنابراین مراقبت بیشتری از کشاورزی در خوزستان لازم است.

خوزستان تنها استان تولید کننده بدر کلزا است

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت با اشاره به تولید بذر کلزار تصریح کرد: تولید بذر کلزا به‌صورت انحصاری در اختیار خوزستان است و درزمینهٔ سبزی و صیفی نیز نقشی تعیین‌کننده دارد.

این مقام مسئول گفت: هدف از اجرای طرح ملی گندم بنیان که با همکاری مرکز تحقیقات بین‌المللی در استان اجراشده سبب ارتقاء ۳۰ درصدی عملکرد گندم در طی ۵ سال شده و نتایج به‌دست‌آمده از اجرای این طرح بسیار امیدوار کننده بود و در پی سرعت گسترش این طرح در استان هستیم.

او اظهار داشت: همکاری همه‌جانبه بین مراکز تحقیقاتی و واحد‌های اجرایی و مشارکت بیش‌ازپیش کشاورزان را دلایل موفقیت این طرح است و حضور صنعتگران برای ساخت ماشین‌آلات مناسب، تکثیر بذر‌های جدید و همچنین کاربرد فنّاوری‌های جدید در موفقیت این طرح نقش بسزایی خواهد داشت.

انتهایی پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.