هفت اقامتگاه بومگردی در بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: به مناسبت هفته گردشگری هفت اقامتگاه بومگردی در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امروز پنجم مهر مصادف با ۲۷ سپتامبر روز جهانی جهانگردی و گردشگری است.

شعار امسال این روز آموزش، مهارت، اشتغال عنوان شده است.

در کشورمان روز جهانی جهانگردی آغاز هفته گردشگری به شمار می‌رود.

 سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر به همین مناسبت گفت: بیشتر برنامه‌های هفته گردشگری با موضوعاتی که به شعار امسال روز جهانی جهانگردی ارتباط دارد، تدوین شده  و از این رو فردا برنامه‌ها را با آموزش عکاسی ویژه فعالان حوزه گردشگری آغاز می‌کنیم و  در طول هفته برنامه‌های آموزشی نیز در مدارس خواهیم داشت.

محمد حسین ارسطوزاده ادامه داد: در زمینه اشتغال نیز هفت اقامتگاه بومگردی در هفته گردشگری به بهره‌برداری خواهد رسید که زمینه اشتال برخی جوانان را فراهم خواهد کرد.

او افزود: این نوع مشاغل به مهارت آموزی نیاز دارد که بر همین اساس، کارگاه‌های آموزشی و کلاس‌هایی در طول سال برگزار خواهیم کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر همچنین برگزاری نشست با فعالان حوزه گردشگری و دستگاه‌های اجرایی و مسابقات ورزشی را از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری خواند و بیان کرد: تمام تلاش ما  بر این  است که بخش خصوصی بتواند فعال‌تر و پویاتر در عرصه گردشگری حضور یابد.

ارسطو زاده با بیان اهمیت رونق صنعت گردشگری گفت: رونق این صنعت می‌تواند تاثیر بسزایی در اقتصاد و فرهنگ داشته باشد.

او عنوان کرد: استان بوشهر در حوزه گردشگری فرصت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری دارد که با معرفی آن‌ها و حمایت از بخش خصوصی، برای رونق این حوزه گام برمی‌داریم.

انتهای پیام/ک

اعلام برنامه‌های هفته گردشگری در بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.