کشاورزان برای تولید محصولات سالم برنامه‌ریزی کنند

مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کشاورزان خواست تا برای تولید محصولات سالم برنامه ریزی کنند.

کشاورزان برای تولید محصولات سالم برنامه‌ریزی کنندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، کوروش مهرابی  با اشاره به استقبال خوب کشاورزان پاوه از تولید محصولات سالم و استفاده از روشهای مبارزه بیولوژیک با آفات و بیماریهای محصولات کشاورزی، از کشاورزان استان خواست تا برای تولید محصولات سالم اهتمام داشته باشند.

مهرابی از کارشناسان جهادکشاورزی خواست تا کشاورزان را به تولید محصولات سالم ترغیب کرده تا از این طریق محصولات کشاورزی ارزش افزوده بیشتری پیدا کرده و درآمد کشاورزان بالا برود.

مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برای حمایت از یکی از باغات انار شهرستان پاوه به صورت الگویی برای کسب گواهی محصول سالم، گفت: امیدواریم این باغ پس از کسب گواهی سلامت الگویی برای کسب گواهی توسط سایر کشاورزان باشد.

او در ادامه اشاره ای هم به برخورداری شهرستان پاوه از منابع آبی خوب داشت و افزود: در این شهرستان با توجه به منابع آبی خوب و وجود دو سد منطقه نوسود و نودشه ظرفیت های زیادی برای توسعه گلخانه ها و باغات مدرن دارد.

مهرابی ادامه داد: این شهرستان همچنین ظرفیت های زیادی برای توسعه فعالیت های آبزی پروری که با درآمد زیادی هم همراه است، دارد.

او سپس بر توانمندسازی جوامع محلی با انجام کارهای ترویجی با بازدید از نمونه های موفق در سایر شهرستانها و برپایی کلاس‌های اموزشی تاکید کرد.

انتهای  پیام/ز

توانمندسازی جوامع محلی و ترویج فرهنگ کشاورزی سالم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.