نمایشگاه کتاب باکو افتتاح شد

ششمین دوره نمایشگاه کتاب باکو با حضور مسئولان غرفه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشورمان افتتاح شد.

نمایشگاه کتاب باکو افتتاح شدبه گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ششمین دوره نمایشگاه کتاب باکو، با حضور وزیر فرهنگ و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ایران در باکو و مسئولان غرفه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران افتتاح شد.

ششمین دوره نمایشگاه کتاب باکو در یک سالن ورزشی کوچک در مرکز شهر با تعداد ۹۲ غرفه برپا شده است. ۱۲ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران، هندوستان، فرانسه، ایتالیا، مصر، روسیه، ترکیه، قزاقستان، آمریکا و سوریه یا به صورت مستقیم و یا به شکل نمایندگی ناشران در نمایشگاه حضور دارند.

این نمایشگاه هر دو سال یک بار برگزار می‌شود. ناشرانی از جمهوری آذربایجان، کتابفروشان، موسسات چند منظوره، آژانس‌های ادبی و موسساتی که در توزیع و فروش کتاب فعال اند نیز در نمایشگاه فعالیت دارند. موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برای دومین بار با نمایش ۳۷۰ عنوان کتاب در حوزه‌های ایران شناسی، آموزش زبان فارسی، کودک و نوجوان، ادبیات، هنر را به نمایش گذاشته است. رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو نیز در نمایشگاه حضور یافته است. آژانس ادبی دایره مینا، علیرضا سبحانی نسب، مدیر نشر جمال و غلامرضا حیدری ابهری، نویسنده و محقق کتاب‌های حوزه کودک نیز در غرفه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران حضور و فعالیت دارند.

گفت‌وگو با مسئولان نمایشگاه کتاب باکو جهت همکاری و حضور در نمایشگاه کتاب تهران، معرفی ظرفیت‌های نشر ایران، معرفی طرح‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب از جمله طرح گرنت، دعوت از ناشران خارجی برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران و معرفی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از جمله فعالیت‌های غرفه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران است.

نمایشگاه کتاب باکو به مدت سه روز از تاریخ ۵ تا ۷ مهر از ساعت ۱۰ تا ۱۸ پذیرای علاقه‌مندان به کتاب است. ساعت کار نمایشگاه در روز پایانی ۱۵ اعلام شده است.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار