رئیس میراث فرهنگی شاهرود بیان کرد؛

بازدید ۵۰۰ هزار گردشگر از شاهرود

حمیدرضا حسنی گفت: طی شش‌ماهه نخست امسال ۵۰۰هزار نفر از جاذبه‌های شهرستان بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حمیدرضا حسنی  رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود در جلسه شورای اداری شاهرود ضمن بیان اینکه طی شش‌ماهه نخست سال جاری ۵۰۰هزار گردشگر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شاهرود بازدید کردند، ابراز داشت: در بسطام ۱۴۷هزار نفر، خرقان ۱۲۱هزار نفر، موزه‌ها هفت هزار نفر و جنگل ابر با ۸۷هزار نفر بیشترین بازدیدکننده‌ها را به خود اختصاص دادند.

او ضمن بیان اینکه با توجه به ثبت جهانی جنگل ابر بازدید‌های بسیاری را طی شش‌ماهه امسال از این منطقه شاهد بودیم، افزود: امیدواریم با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم شاهد استقبال خوب گردشگران از این مناطق باشیم.

فعالیت ۳۶ خانه مسافر و ۳ کمپ در شاهرود

رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود بابیان اینکه پنج هتل و سه مهمان‌پذیر در شهرستان فعال است، بیان کرد: این تعداد اقامتگاه ظرفیت ۵۴۲تخت را دارند که قابل‌افزایش تا ۶۰۰تخت خواهد بود.

حسنی بابیان اینکه ۳۶خانه مسافر و سه کمپ اقامتی در شاهرود فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: این مکان‌ها بیش از یک‌هزار نفر قابلیت پذیرش مسافر و گردشگر رادارند که با بهره‌گیری از اقامتگاه‌های اوقاف و آموزش‌وپرورش این تعداد به ۴۵۰تا ۵۰۰هزار اقامت می‌رسد.

او ضمن بیان اینکه در شش‌ماهه اول سال جاری یک‌هزار گردشگر خارجی در شاهرود اقامت داشتند، افزود: هفت دفتر مسافرتی، شش سفره‌خانه سنتی و ۹ واحد رستوران بین‌راهی در سطح شهرستان فعال بوده و درمجموع تسهیلات گردشگری شاهرود محسوب می‌شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود بابیان اینکه در هفته گردشگری برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شد، اظهار داشت: مهم‌ترین آن آموزش راهنمایان گردشگری، ارائه تخفیف ۲۰درصدی در تور‌ها و فعال‌سازی اقامتگاه‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی مدیران بوم‌گردی و غیره است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.