بوشهری‌ها هفته دوم پاییز را با گرما و شرجی سپری می‌کنند

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا پایان هفته کاهش دمای قابل توجهی در استان نداریم و گرما و رطوبت تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

بوشهری‌ها هفته دوم پاییز را با گرما و شرجی سپری می‌کنندزهرا راستگو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: وزش باد‌های جنوبی در استان موجب انتقال رطوبت از دریا به سواحل می‌شود که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تا آخر هفته ادامه می‌یابد.

او ادامه داد: از اواسط تا پایان هفته احتمال ناپایداری جوی همراه با رگبار و رعد و برق در جنوب و جنوب شرق استان وجود دارد و افزایش دما هم دور از انتظار نیست.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: دما در بیشتر نقاط استان با شیب آهسته‌ای در حال کاهش است که به علت غالب بودن رطوبت، ملموس نیست.

راستگو گفت: استان بوشهر از نظر تقویم اقلیمی هنوز وارد فصل پاییز نشده و اکنون شرایط میانی فصل پاییز و تابستان را تجربه می‌کند.

تابستان امسال خنک‌تر از پارسال بود

او با اشاره به وضعیت هوا در تابستان نسبت به سال گذشته افزود: امسال دمای هوا در همه ایستگاه‌های هواشناسی زیر ۵۰ درجه سانتیگراد بود و برازجان به عنوان گرم‌ترین شهر استان، دمای ۴۹ درجه را تجربه کرد، اما پارسال دما در برخی نقاط به ۵۳ درجه هم رسید.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به وضعیت رطوبت در استان بوشهر، بیان کرد: در ماه‌های تیر و شهریور امسال در برخی ایستگاه‌های هواشناسی استان رطوبت ۱۰۰ درصد هم ثبت شده است.

آخرین وضعیت پیش بینی‌های فصلی

راستگو همچنین از آخرین وضعیت پیش بینی بارش‌های فصلی اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین مدل هواشناسی که اوایل مهر منتشر شد، نشان می‌دهد بارندگی‌های پاییز امسال، کمتر از میانگین، خواهد بود و این کاهش، آذر چشمگیرتر است.

او بیان کرد: برای فصل پاییز برای استان‌های بالادست استان بوشهر بارندگی‌ها بیشتر از میانگین هرسال پیش بینی شده و اکنون هم این استان‌ها بارندگی خوبی دارند.

رطوبت ۸۸ درصدی در برازجان

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به وضعیت جوی استان بوشهر افزود: دیروز دمای هوا در همه ایستگاه‌های هواشناسی به زیر ۴۰ درجه سانتیگراد آمد و عسلویه با ۳۹ درجه سانتیگراد بیشترین دما، و دیلم و جم با ۲۵ درجه سانتیگراد کمترین دما را داشتند.

راستگو عنوان کرد: دیروز دمای هوای بوشهر در گرم‌ترین ساعات به ۳۵ درجه و در خنک‌ترین زمان به ۲۹ درجه سانتیگراد رسید.

او همچنین با اشاره به وضعیت رطوبت نیز گفت: در همین مدت، جزیره خارگ با ۹۲ درصد و بوشهر و برازجان با ۸۸ درصد بیشترین رطوبت را داشتند.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر درباره علت افزایش رطوبت در برازجان هم بیان کرد: وزش باد‌های جنوبی باعث شده رطوبت به این شهر غیرساحلی منتقل شود.

انتهای پیام/ک

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.