ورود ۷۰۰ هزار نفر گردشگر عراقی به منطقه آزاد اروند

معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۷۰۰ هزار گردشگر عراقی وارد منطقه آزاد اروند شدند .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،قدرت الله طمیمیان معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند روز شنبه گفت: سفر اتباع عراقی به منطقه آزاد اروند باعث شده شاهد رونق گردشگری، بازار و کسب و کارهای کوچک و صادرات غیرمستقیم به کشور عراق باشیم.

او افزود: بازاریان و اصناف نقش تاثیرگذاری در این رشد داشتند که باید تلاش شود این رضایتمندی از بازار برای شهروندان منطقه حفظ شود.

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: صنعت گردشگری نقش تاثیرگذاری در اقتصاد منطقه دارد، این صنعت به عنوان صنعتی پاک و با تاثیر قابل توجه در اشتغالزایی به شمار می رود.

طمیمیان ظرفیت‌های گردشگری این منطقه را مناسب توصیف کرد و گفت: اگر از ظرفیت های این صنعت به خوبی استفاده شود بسیاری از مشکلات اقتصادی و معضلات اجتماعی در منطقه آزاد اروند رفع خواهد شد.

او با اشاره به نقش بخش خصوصی در صنعت گردشگری افزود: دولت باید زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگری را فراهم کند و با حمایت بخش خصوصی می‌توان رونق گردشگری در منطقه را محقق کرد.

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند خواستار توجه به بومگردی و ظرفیت جوامع محلی شد و گفت: با توجه به بومگردی و جوامع محلی می توان فرهنگ غنی آبادان و خرمشهر را معرفی کرد، البته تسهیلاتی برای سرمایه گذاران بومگردی در نظر گرفته خواهد شد.

طمیمیان همچنین گردشگری سلامت را یکی از ظرفیت های منطقه آزاد اروند در شهرهای آبادان و خرمشهر برشمرد و افزود: این دو شهر با توجه به همجواری استان بصره عراق می توانند از ظرفیت گردشگری عراق بهره ببرند، سازمان منطقه آزاد اروند در حال فراهم نمودن زیرساخت های بهداشتی و درمانی است.

او با اشاره به ظرفیتهای دفاع مقدس در بحث گردشگری گفت: آبادان و خرمشهر یکی از پایتخت‌های مهم در دفاع مقدس میباشند که سالانه خیل عظیمی از راهیان نور از اماکن جنگی و یادمان های این ۲ شهر بازدید می‌کنند، تلاش داریم با توجه به وجود باغ موزه دفاع مقدس آبادان و موره جنگ خرمشهر کاروان راهیان نور را وارد این ۲ شهر کنیم تا رونق اقتصادی منطقه را در پی داشته باشد.

انتهای پیام/ د

گردشگر عراقی در منطقه آزاد اروند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.