به بهانه بازی امشب روخی بلانکو و کهکشانی ها؛

مروری بر تاریخچه شهرآورد مادرید

تیم‌های فوتبال رئال مادرید و اتلتیکو مادرید امشب برای دویست و هفتاد و سومین بار در دیداری رسمی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های فوتبال رئال مادرید و اتلتیکو مادرید تاکنون ۲۷۳ بار در بازی‌های رسمی به مصاف یکدیگر رفته اند که این بازی با پیشی گرفتن از الکلاسیکو که به بازی‌های میان رئال مادرید و بارسلونا اطلاق می‌شود، به پرتکرار‌ترین بازی میان ۲ تیم اسپانیایی تبدیل شده است.

رئال مادرید ۱۳۹ بار توانسته حریف خود را شکست دهد، ۶۵ بازی با نتیجه تساوی به اتمام رسیده و ۶۹ پیروزی سهم روخی بلانکو از شهرآورد مادرید بوده است. همچنین ۸۱۶ گل از خط دروازه تیم‌ها عبور کرده و رئالی‌ها از این حیث نیز نسبت به حریف همشهری شان برتری دارند. آن‌ها موفق شدند در طی این دیدار‌ها ۴۶۸ گل به ثمر برسانند، در مقابل ۳۴۸ بار اتلتیکو مادرید گلزنی کرده است.


بیشتر بخوانید: دربی مادرید و جدال بر سر صدرنشینی/ کار سخت مدعیان در بوندس‌لیگا و لوشامپیونه


کریستیانو رونالدو بازیکن سابق رئال مادرید با ۲۲ گل زده بیشتر از هر بازیکن دیگری پایش به گلزنی در شهرآورد مادرید باز شده است. پس از او دی استفانو با ۱۷ گل، کارلوس سانتیلانا ۱۵ گل، فرانس پوشکاش ۱۳ گل، بوتراگوئنو، خورخه کامپوس  و سانتیاگو برنابئو با ۱۲ گل، اسکودرو و رائول گونزالس با ۱۱ بار گلزنی رکورددار گلزنی در این بازی هستند.

نتایج اتلتیکو مادرید در شهرآورد‌های خانگی

اتلتیکو مادرید ۱۳۳ بار میزبانی این دیدار را بر عهده داشته است که ۴۲ پیروزی برای اتلتیکو رقم خورده، ۳۴ بازی به تساوی رسید و ۵۷ پیروزی سهم تیم مهمان بوده است.

در بازی امشب ۲ تیم، اتلتیکو مادرید برای سومین بار در ورزشگاه واندا متروپولیتانو که از سال ۲۰۱۷ در اختیار این تیم قرار گرفته، از حریف پرستاره خود میزبانی خواهد کرد. در نخستین بازی در این ورزشگاه، مادریدی‌ها به تساوی ۰-۰ رضایت دادند و دومین بازی با پیروزی ۱-۳ کهکشانی‌ها به پایان رسید.

تاکنون فقط ۴ تیم رئال مادرید، چلسی، سویا و  اسپانیول موفق شدند اتلتیکو مادرید را در این ورزشگاه شکست دهند.


بیشتر بخوانید: خوشحالی هازارد از تقابل با هم تیمی سابق خود در مادرید


۱۵ شهرآورد گذشته

رئال مادرید در ۱۵ بازی گذشته برابر اتلتیکو مادرید تنها ۲ بار از شکست فرار کرده است. ۱۵ تقابل گذشته رئال و اتلتیکو شامل ۱۱ بازی در لالیگا، ۲ بازی در جام حذفی و ۲ دیدار در سوپر جام اسپانیا می شود.  سهم رئالی‌ها از این بازی‌ها ۲ پیروزی، ۵ باخت و ۸ تساوی بوده است. از طرف دیگر رئال مادرید در ۱۸ بازی گذشته که به میزبانی اتلتیکو مادرید انجام شده تنها یکبار شکست خورده است آن هم به بازی سال ۲۰۱۵ بر می‌گردد که با پیروزی ۰-۴ اتلتیکو مادرید به پایان رسید و در ۱۷ بازی دیگر در ورزشگاه خانگی اتلتیکو مادرید، کهکشانی‌ها ۱۲ بار پیروز شدند و به ۵ تساوی رسیده اند.

آمار دیگو سیمئونه برابر رئال مادرید

اتلتیکو مادرید ۲۹ بار با هدایت دیگو سیمئونه سرمربی کنونی خود به مصاف تیم همشهری رفته که حاصل این بازی‌ها ۹ پیروزی، ۱۰ تساوی و ۱۰ شکست برای روخی بلانکو بوده است. در ۲۹ شهرآوردی که پیش از آمدن سیمئونه به اتلتیکو مادرید برگزار شد، اتلتیکو تنها ۲ بار موفق شد رئال مادرید را شکست دهد و در ۲۷ بازی دیگر متحمل ۱۹ شکست شد و ۸ بار هم به تساوی رضایت داد.

همچنین سیمئونه در دیدار امشب ۲ تیم به رکورد لوییس آراگونز، سرمربی پیشین اتلتیکو که برای ۳۰ مرتبه سابقه هدایت روخی بلانکو برابر کهکشانی‌ها را دارد، خواهد رسید. چناچه اتلتیکو در بازی پیش رو به پیروزی برسد، سیمئونه به رکورد بیشترین پیروزی میان سرمربیان باشگاه اتلتیکو مادرید خواهد رسید.

این بازی امشب ساعت ۲۲:۳۰ برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید: بالاخره یک فرانسوی به رکورد مسی رسید


انتهای پیام/

آخرین اخبار از فوتبال اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار